Kiterjesztik az oktatásban a honvédelmi nevelést, továbbá a kormány védelmi ipari képzésfejlesztési szakstratégiát is elfogadott, és meg akarja újítani a tisztképzést.
Rengeteg gyerek issza meg ennek a levét az iskolában: a szülők nem is tudnak róla, mekkora a dráma
Továbbra is erősen él a fiatalok körében az olcsóbb ruhák miatti cikizés. Csak most a hangsúly igencsak áttevődött a cipőkre, ám a pszichológusok szerint a szegénység miatti megszégyenítésnek ténylegesen történelmi gyökerei vannak – írja a Telex.
Továbbra is tetten érhető Magyarországon a szegénység miatti cikizés az iskolákban, és ezen a mára igen népszerű, jobbára a sneakerekkel (sportcipők) „menybe menő” influenszerek sem segítenek sokat. Azt írják, az elérhetetlen luxus, a javak, vagy egyáltalán a jólét mások arcába tolása teljesen mindennapossá vált a legnépszerűbb platformokon. „Ez a közeg, amiben látszólag mindenki milliós villákban él, miközben semmit nem dolgozik, rendkívül toxikus hatással van a fiatalokra” – fogalmaz a cikk.
Azonban influenszerek, illetve sneaker őrület nélkül is valójában a szegénység miatti megszégyenítésnek történelmi gyökerei vannak, mondja a portálnak Székely Zsuzsanna, az Ifjúsági Lelki Elsősegély pécsi tagszolgálatának vezetője. Ismerteti, hogy a gyerekek a szülők mintáit követve státuszszimbólumok alapján határozzák meg magukat. Apunak a menő autó, a méregdrága mobiltelefon, karóra a státuszszimbóluma, anyunak a divatos ruhák, smink, parfüm, a gyerekeknek pedig a sneakerek.
A szakember elmondja azt is, hogy a bullying jele, ha a gyerek egyre kedvetlenebbül jár az adott közösségbe, ezt mondja a szülőnek vagy egyre többször betegszik meg, fájlalja a fejét, hasát az őt érő stressz miatt. Ezt a fajta zaklatás komolyan kell venni, mert hosszú távon súlyos önértékelési zavarokhoz, akár depresszióhoz is vezethet. A bullyingnak sok formája van, a megszégyenítés, a cikizés gyakori, ráadásul bármi miatt, akár a menő cipők miatt is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.