November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Mától nem szállít iskolai büféknek a Coca Cola magyarországi hálózata magas cukortartalmú üdítőt - írja a Napi.hu. Egyelőre bizonytalan, hogy az "üdítő lépést" követik-e az édességgyártó cégek.
Októbertől nem szállít iskolai büféknek a Coca Cola magyarországi hálózata magas cukortartalmú üdítőt. A lépés ugyan váratlannak tűnik, ám úgy tűnik, nincs szó egy újabb szigorítást-korlátozást megelőző döntésről, csupán arról, hogy teljesíteni akarnak egy közel egy évvel ezelőtt életbe lépett népegészségügyi előírást - bár ez nem rájuk, hanem a forgalmazókra, vagyis a büfésekre ró kötelezettséget.
Ezek szerint a szeszes ital és dohányárú mellett - amit úgy "értelemszerűen" nem lehet iskolai büfékben diákoknak árulni - a magas cukor és só tartalmú termékeket, így elsősorban csokikat, csipszeket és üdítők egy részét sem lehet(ne) forgalmazni az iskolákban. Bár az idézett 20/2012 es EMMI rendelet tavaly szeptembertől vezette be a szigorításokat, ennek betartása, illetve ellenőrzése érdekében nem sok történt. Ebben vélhetően része van annak is, hogy értesüléseink szerint komoly büntetésekre eddig nem volt példa. Így a büfések nem érezték a retorzió "előszelét".
Az amerikai óriás italgyártó magyarországi lépése nem tekinthető egyedinek, hiszen az elmúlt napokban elterjedt hírek szerint az önkéntes korlátozásnak több más italgyártó is eleget tesz, annál is inkább, mert a büfé üzemeltetőknek lehetőségük van arra, hogy az egészségtelennek minősített termékeket nagykereskedőknél szerezzék be - és lényegében zavartalanul tovább árusítsák.
Egyelőre bizonytalan, hogy az "üdítő lépést" követik-e az édességgyártó cégek. Ez utóbbiak választékában is vannak ugyanis olyan alacsony kakaó - és magas cukor - tartalmú termékek, amelyek szintén a csipszadó hatálya alá tartoznak, vagyis egészségtelennek minősülnek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.