Egyelőre nem veszélyezteti a bankbetéteket a féléves lakossági állampapír, a befektetők ugyanis alig vásárolnak belőle. Magasabb kamatért ráadásul hosszabb távra is hajlandóak elköteleződni a háztartások.
Egyelőre úgy tűnik, nem találta el a kormány a lakossági befektetők ízlését, amikor az eddigieknél rövidebb futamidejű állampapír kibocsátásával bízta meg az Államadósság-kezelő Központot (ÁKK). A Féléves Kincstárjegy (FKJ) névre keresztelt, évente 7,5 százalékos kamatot fizető papírra ugyanis eddig elég szerény volt a kereslet. A jegyzés első hetében a felajánlott tízmilliárd forintnyi mennyiségből még viszonylag sok, 2,1 milliárd forintnyi kelt el, a következő héten viszont már csak 484 millió, az azt követőn 254 millió, a múlt héten pedig már csak 240 millió forintnyit vittek el belőle a befektetők.
Eközben a többi lakossági állampapírt hosszú évek óta nem látott ütemben vásárolják a háztartások. Az egyéves lejáratú Kamatozó Kincstárjegyek (KKJ) az idén az első négy hónapban 51 milliárd forintnyi friss megtakarítást vonzottak, a három- és ötéves futamidejű Prémium Magyar Államkötvényeknél (PMÁK) 15 milliárd, az egy- és kétéves Postán kapható Kincstári Takarékjegyeknél (KTJ) szintén 15 milliárd forintnyi nettó pénzbeáramlás volt.
Az FKJ iránt tapasztalt visszafogott érdeklődésnek a piaci szakértők szerint számos oka lehet, az egyik legfontosabb ezek közül a lakosság kamatok iránti érzékenysége. Úgy tűnik, a háztartások azt a 8 százalékos kamatot, amit a KKJ kínál sokkal vonzóbbnak tartják, mint az FKJ fél százalékponttal alacsonyabb kamatát, még annak ellenére is, hogy a KKJ esetében egy évre kell elköteleződniük.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


