1 °C Budapest

"Inkább lebeszélnélek az OTP-ről!" - Már az idősebbek is hűtlenek?

2010. december 4. 10:02

A fiatalabbak a Pöttyös Túró Rudira, az idősebbek a Nokiára beszélnék rá ismerőseiket: a fiatalabbak aktívabb támogatói az általuk kedvelt márkák közösségeinek. Az idősebbek a Brand Community Survey 2010-es eredményei alapján leginkább az OTP Bank esetében próbálnák meg lebeszélni a barátaikat és az ismerőseiket.

A fiatalokat, valamint az idősebbeket célzó márkák között egyre gyakoribb az átfedés, azaz sokszor mindkét generáció ugyanazokat a márkákat használja és eltérő módon bár, de aktív tagja a márkaközösségnek. A Pöttyös Túró Rudi, valamint a Coca-Cola és a Danone nem csak a fiatalok körében népszerű, az idősek körében hasonlóan erős márkának bizonyult.

Vajon milyen márkák életében vesznek részt legaktívabban a fiatalabb és az idősebb korosztály tagjai?

Az, hogy egy fogyasztó mely márkaközösségnek milyen mértékben aktív tagja, nagymértékben függ az életmódjától. Ezt természetesen demográfiai változóként befolyásolja az életkor is, amelyet jól tükröznek a felmérés eredményeinek korcsoportos vizsgálatai is, amelyek során a 15-18 éves, valamint a 45-49 éves válaszadók márkaközösségen belüli aktivitása, illetve a márkaközösségekben betöltött szerepei kerültek górcső alá.

Egy másik márka választásáról, azaz a márkaközösségből való távozásról az idősebbek körében leginkább az OTP Bank (26%) és a Coca-Cola (19%) esetében próbálnák meg lebeszélni az emberek barátaikat és ismerőseiket. A fiataloknál a Pöttyös Túró Rudi (32%) és a Coca-Cola (29%) esetében tennének erre legnagyobb arányban kísérletet a felmérésben részt vevők.

Fordított esetben, azaz az általuk kedvelt márka fogyasztására az idősebbek legnagyobb mértékben a Nokia (37%), a Danone (36%) és a Pöttyös Túró Rudi (35%) esetében bíztatnák közvetlen környezetüket. A fiataloknál a Pöttyös Túró Rudi (55%), valamint az Adidas (46%) és a Nike (45%) esetében tennének kísérletet a meggyőzésre a fogyasztók.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az ebből a szempontból leginkább kiemelkedő márkák terén tehát csupán néhány eltérés tapasztalható, azonban az aktivitás szintjében jelentősebb a különbség - a fiatalok ugyanis nagyobb arányban törekednek arra, hogy barátaikat, ismerőseiket meggyőzzék az általuk kedvelt márkák közösségébe tartozásról.


Braun Róbert

"A fiatalok és idősek körében mért eltérő arányok jól mutatják a társadalomban végbemenő változásokat - hiszen amíg régen az idősebbek számítottak a legfőbb információs forrásnak, addig a mai felgyorsult világban éppen a fiatalabbak azok, akik nyomon követik a termékek és szolgáltatások gyors ütemben történő fejlődését, ezáltal pedig ők számítanak szakértőnek" - mondta el Braun Róbert, a B&P Braun & Partners résztulajdonosa.

 

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. november 24. 10:14
A TV2 a Tények Pluszban manipulált riporttal próbálta meg tisztára mosni a Házasság első látásra cím...
Kasza Elliott-tal  |  2024. november 23. 20:17
Pár részvény, ami jó lehet a közeljövőben. Azért írom ide őket, hogy később rájuk találjak.Medtronic...
Bankmonitor  |  2024. november 23. 14:55
A Pénzügyi Fröccs aktuális adásában ismét a legfrissebb és legforróbb gazdasági témákra reagálunk. A...
Kiszámoló  |  2024. november 23. 09:53
A legtöbb ember fiatalkorában elkezdi a nagybetűs életet, tele mindenféle kívánsággal és vággyal, ho...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 24. vasárnap
Emma
47. hét
November 24.
Nemzetközi Aura nap
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?