Senior és Méta: a klasszikus magyar márkák újra a piacon Két régi/új retro márka jelent meg az elmúlt hetekben a magyar piacon. A Senior és a Méta valaha a TV Torna hivatalos sportruházat-szállítója volt, termékeiket leginkább a Skála Coop boltokban lehetett megvásárolni. Újjáélesztői szándéka szerint a fiatalok mellett a szabadidőruhákban felnövő, idősebb korosztály is vevő lesz az ötletre.
A Senior és a Méta a nyolcvanas évek kultikus szabadidőruha-márkái voltak: sportoláshoz ajánlott ruhadarabjaikat a magyarországi konfekciógyártás legfontosabb termékeiként tartották számon. A Senior-t legtöbben a televízió közkedvelt családi műsorából, a TV Tornából ismerték, míg a Méta a Skála Coop áruházak sportruházati osztályán hódított.
Az ezredfordulóra a gyár termelése elapadt a textilipart sújtó nemzetközi válság miatt így 2000-ben felszámolás alá került.
1982-ben Méta International néven a Skála-Coop áruházak saját márkát hoztak létre, melyet csak áruházláncukban lehetett megvásárolni. Sportruházaton kívül konfekciótermékeket, törülközőt, táskákat, sőt kozmetikumokat is gyártottak. 1986-ra már több mint 154.000 terméket értékesítettek évente.
A magasabb vásárlóerővel rendelkezőket célozták meg sportruháikkal és az ő sportolási szokásaikhoz terveztek/gyártottak ruhákat és kiegészítőket. Az 1980-as években élte fénykorát, aztán az európai textil válság hatására nyomtalanul eltűnt.
A mai divattrendeket követve egy fiatal magyar vállalkozó döntött úgy, újra felfedezi a két magyar márkát, így a régi formákat követve, de a mai kor követelményeinek megfelelve magyar szabadidőruhák gyártásába kezd. A hajdanán közkedvelt márkák visszahozatalán és az új fazonok megalkotásán egy fiatalokból álló tervezőcsapat dolgozik: fotósok, grafikusok és az irányzat iránt elkötelezett tervezők.
"Tinédzserként kerestük és viseltük a két márka szabadidőruháit: tetszett a fazon és, hogy magyar termék volt. A streetwear (sportos utcai ruházat -a szerk.) stílus kedvelői gyakran hordták a 80-as évek sportruháit, de sajnos a mi időnkben már nem lehetett kapni ezeket a termékeket. Így fiatal felnőttként arra gondoltunk, hogy újra gyártjuk kisebb változtatásokkal, modernizálással. Ez a két márka volt a legnagyobb akkoriban, így tinédzserként mi is ezekről értesültünk először, ezeket kerestük turkálókban, nagyszülőknél. Ráadásul volt egy ikonikus hatása, lecsapódása a márkáknak a társadalomban. Ha a '80-as évek bizonyos miliőjében akarják ábrázolni az embert, akkor biztosan ráadnak egy Senior melegítőt" - nyilatkozta a Pénzcentrum.hu kérdésére Belicza Bea, a gyártó SeMe Original Kft. képviselője. (A cég a márkanevek kizárólagos használója.)
Az értékesítés néhány hete indult, egyelőre csak interneten keresztül lehet termékeket rendelni. Beliczai Bea elmondta: szeretnének saját márkaboltokat nyitni az ország különböző városaiban, de fiatal vállalkozásként ez még várat magára, mivel egy ilyen beruházás rendkívül megdrágította volna a termékek árait.
Mivel magyar terméket előállítani a textiliparban rendkívül nehéz és költséges, ezért az internetes áruházban látták a költségek visszaszorításának lehetőségét. Távolabbi céljuk, hogy stabil, minőségi magyar terméket készítsenek, amit a határon túl is hordanak, és büszkén viszik termékeikkel Magyarország jó hírét.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A termékkollekció jelenleg szabadidő felsőkből és nadrágokból áll, de a kollekció megújítása folyamatos: tervezik pólók, kapucnis pulóverek, nyári ruhák és kiegészítők gyártását is.
A SeMe Original Kft-tőlnem csak a fiatalok vásárolnak, hanem a fiatal felnőttek és az idősebb korosztály is. Meglepő, hogy a mai 18-20 éveseknek nem kell bemutatni a márkákat, mert ismerik és örömmel fogadják, hogy újra elérhető modernebb modellekben.
Az NDK-tól Csehszlovákiáig dübörög a retrobiznisz
Húsz évvel a KGST felbomlása és a Vasfüggöny lehullása után is tovább élnek az egykori szocialista országok legendás márkái. Igaz, csak hatalmas erőfeszítéssel, vagy egy még hatalmasabb külföldi befektető segítségével képesek talpon maradni az egyre gyorsuló fogyasztási versenyben.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.