A pesszimista forgatókönyv esetén nem zárható ki, hogy az év második felében 4% körül mozog majd az infláció, át is lépve a felső, 4%-os toleranciasávot.
A koronavírus-járvány hatása, mint tudjuk, erősen érződik a munkaerőpiacon. 2020. szeptemberében a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat gyorsjelentése alapján 323,4 ezer álláskeresőt tartott nyilván, ez pedig több, mint 80.000 fős növekedés (+32,9%) az előző év azonos időszakához képest. Annak ellenére, hogy idén jelentősen nőtt az álláskeresők száma, az elmúlt hónaphoz viszonyítva azonban harmadik hónapja fokozódó ütemű csökkenés tapasztalható (-6,2%, 21,3 ezer fő) az intézmény szerint. Azonban a Google más képet mutat.
A Google adatai viszont nem támasztják teljesen alá azt, hogy csökkenne az álláskeresők száma, sőt: a második hullám közeledtével ismét lassú növekedésnek indult a keresések száma év/év alapon (júliusban +19,56%, augusztusban +26,06%, szeptemberben pedig +27,44%) és Nótin Szabolcs online marketing szakértő szerint a számok októberben is növekedni fognak.
A Google adatai alapján idén eddig összességében 16%-kal többen kerestek az állás/munka kulcsszavakra, vagy olyan kifejezésekre, amelyek tartalmazzák ezeket. A legjobban júniusban növekedett az álláskeresők száma. A szakértő szerint a közel százezer lekérdezés jelentős növekedést jelent, de nem váratlan egy ilyen krízishelyzet esetén.
- fogalmazott a szakértő.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
-
Folytatódhat a "magyar invázió" Lengyelországban?
2025-ben is folytatja magyarországi kampányát a Lengyel Idegenforgalmi Szervezet.
-
Dél-Koreában is jól cseng a tokaji brand – Ezekkel a magyar borokkal érdemes külpiacra menni
Bíztatóak a kilátások a Magyar Bormarketing Ügynökség szerint.