A szellemi tulajdonvédelmi stratégia megléte és a hasznosítás fontos alapkövei a hazai innováció sikerességének.

Javult a magyar munkavállalók véleménye aktuális munkahelyük fennmaradásával kapcsolatban tavaly óta - derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös, reprezentatív kutatásából
Az idei harmadik negyedévben készült felmérésben a BNP Paribas Cardif Munkaerőpiaci Stabilitási Indexe 77 pontos értéket vett fel, az előző év hasonló időszakához képest 3 ponttal emelkedett. A kutatás során a magyar munkavállalók 76 százaléka vélte úgy, hogy a cég, ahol dolgozik - függetlenül a saját pozíciójától - még több mint 5 évig biztosan megmarad. Ez 7 százalékpontos ugrás az egy évvel korábbihoz képest.
Emelkedett az a mutató is, amely azt méri, hogy a munkavállalók a jelenlegi pozíciójukat mennyire érzik biztosnak cégükön belül. A válaszadók 60 százaléka szerint jelenlegi pozíciója több mint 5 évig biztosan meg fog maradni, ami az előző év hasonló időszakához képest 6 százalékpontos emelkedés. Kisebb változást mértek abban a kérdésben, hogy esetleges állásvesztés vagy felmondás esetén milyen könnyen találnának képzettségüknek megfelelő új állást az emberek.
A tavalyi 21-ről 17 százalékra esett azon válaszadók aránya, akik szerint nehezen, vagy nagyon nehezen találnának új munkahelyet, ezzel párhuzamosan 24-ről 33 százalékra nőtt azoké, akik úgy vélik, hogy nem könnyen, de nem is nehezen szereznének új állást. A közlemény szerint pozitív fejlemény, hogy a tavaly mért 24 százalékkal szemben most csak a megkérdezettek 21 százaléka jelezte azt, hogy a háztartása kevesebb mint egy hónapot tudna csak átvészelni a fő kereső állásvesztése esetén.
Ezzel párhuzamosan 16-ról 19 százalékra nőtt azok aránya, akik akár 4-6 hónapra elegendő megtakarítással is rendelkeznek. A BNP Paribas Cardif Biztosító a Mediánnal közösen 2014-ben alkotta meg az indexet. Annak mérésére hozták létre, hogy mennyire stabil a munkaerőpiac a munkavállalók szemszögéből, a munkavállalók mennyire bíznak abban, hogy jelenlegi munkahelyük hosszú távon is munkalehetőséget biztosít majd számukra. Az index 1200 ember személyes megkérdezésén alapul.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
-
Húsvét előtti kuponnapok a SPAR üzletekben! (x)
Eljött a húsvéti készülődés ideje, vedd Te is az irányt a legközelebbi SPAR vagy INTERSPAR áruház felé, ahol akár 20-60 százalékos kedvezmények, valamint két darab 20%-os kedvezményre jogosító Joker kupon is vár rád 2025. április 3. és 15. között.
-
Harmadszorra is a Gránit Bank lett Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankja (x)
Sorozatban a harmadik alkalommal ítélte a Gránit Banknak a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon” díjat a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review magazin.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


