Még mindig hatalmas a különbség a teljes munkaidőben foglalkoztatott firfiak és nők bruttó átlagbére között, de a munkaerőpiacon legaktívabb fiatalok sem állnak jobban.
A boltos világban is folytatódott a bérek nagy menetelése. 2019 januárjában újabb 30 ezer forinttal kellett a boltos béreket emelni. 2016-2019 között 90 ezer forint, 50 százalék körüli volt a béremelések nagysága, sokkal több, mint a kiskereskedelmi forgalom növekedése. Ez is persze benne van az árakban.
2016 óta folyamatos, jóval 10 százalék feletti béremelésre kényszerült a boltos világ is. A bérnövekedések üteme évente 14-15 százalék környékén mozgott 2018-ig a januári havi bruttó átlagkereseteket nézve, ami 2019 januárjában 12 százalék-ra csúszott le. Ez is azért 30 ezer forinttal vastagabb hó végi borítékot jelentett, minden esztendőben - írja a blokkk.com szakportál.
A boltos fizikai dolgozók (eladók, pénztárosok, árufeltöltők) körében a boltos átlagnál nagyobb volt a tempó, 2017-ben 19 százalék, ez az ütem 2019-ben 13 százalék-ra olvadt. Az elmúlt három esztendőben az év eleji boltos keresetek az alkalmazottak teljes körében 90 ezer forinttal, közel másfélszeresére ugrottak. Az eladók, pénztárosok, árufeltöltők keresete is hasonló ütemben emelkedett 2016-2019 között. Kellett, mert a munkaerőhiány és a minimálbérek kötelező emelése, de főleg az előbbi, nagyot tolt a boltos világ bérein is.
De hát a januári béremelésekkel nem úszták meg a boltosok a bérgazdálkodást, izzadni kellett év közben is. Az eladókért ugyanolyan éles verseny folyik, mint a vásárlókért, hiszen izegnek-mozognak is boltról-boltra, meg máshová is az eladók (szaknyelven nagy a fluktuáció). Kivétel nem volt, minden évben hónapról-hónapra feljebb kellett tornázni a boltos béreket. Így persze év elején, januárban a megelőző decemberhez mérve már kisebb volt a megugrás, és megállás nem volt.
És a végeredmény persze az, hogy évről-évre egyre többet kellett a boltosoknak is a bérekre fordítaniuk, amit persze a végén a többi költséggel együtt a vásárló fizet. Ezért sem lehet azt mondani, hogy tessék még többet emelni, mivel azért a vásárló árérzékenysége, hiába több a pénze, nem változott. És a boltos bevételek elmúlt ékekben mért 5-6 százalék körüli emelkedése mellett sokkal nagyobb ütemben nőttek a boltos keresetek, az éves átlagokat is nézve.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


