Az elmúlt évtizedekben a globalizáció szinte határtalan lehetőségeket nyitott a világ előtt, most azonban már látni a repedéseket.
A kereskedelemben is tapasztalható óriási munkaerőhiány miatt idén a legtöbb multi emelt a béreken. Ugyanakkor nem csak a fizetés mértéke változott, hanem az is, hogy egyre gyakrabban nyíltan vállalják, pontosan mennyi pénzt is fizetnek majd leendő munkavállalóiknak. Találtunk egy hirdetést, amelyben a pontos összeget is leírták.
Ezúttal Egerben bukkantunk rá a Lidl egyik álláshirdetésére, bolti dolgozó munkakörbe keresik új kollégájukat. A hirdetés szerint az új dolgozónak a munkakörben jelenleg elérhető legmagasabb bruttó járandóságot kínálják, azaz 246 856 forintot. Ezen felül adnak még 30 százalékos műszakpótlékot, 50 százalékos vasárnapi pótlékot, a munkába járás teljes költségét fizetik, plusz a belépést követő hónaptól ingyen igénybe veheti az új kolléga azokat az ingyenes egészségügyi szolgáltatásokat, amelyeket a Lidl biztosít minden dolgozójának.

Korábban már megírtuk, hogy a Lidl bolti dolgozói a fővárosban 268, vidéken 247 ezer forintban reménykedhetnek (nyolc órára vetítve). Jelenleg 200 ezer forint körül van a szektorban dolgozó fizikai munkások havi bruttó átlagkeresete, tehát elmondható, hogy a Lidl átlagon felüli fizetést ad.
A boltosoknak az idei jelentős, 20 százalék körüli béremelések ellenére még mindig kevesebbet fizetnek, mint a nemzetgazdaság átlaga: 20 ezer forint a lemaradás. A kötelező minimálbérek feljebb nyomták egy év alatt a legkisebb béreket, hisz azokat emelni kellett. De ez semmit sem változtatott azon, hogy a boltokban a legrosszabbul az élelmiszer szaküzletekben lehet keresni még mindig. A húsosok változatlanul az utolsó helyeken kullognak, bár most a húsos és a halas közé csúszott a pékárus.
A jobban fizető boltok is jókora emelésekre kényszerültek. A legnagyobb emelés az úgynevezett vegyes jellegű élelmiszer boltok körében volt az elmúlt egy évben, 37 ezer forinttal nőtt az átlag. Hosszas magyarázatot nem nagyon igényel ez, hiszen ebben a körben mozognak a multi nagyáruházak, az Aldi, a Lidl és társaik, ahol a legtöbbet lehet keresni. A sportszer, illatszer, bútor áruházak körében is erős a jobban fizető multik súlya, ráadásul itt az eladónak kötelező a szakképesítés.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


