Egy országos tudásverseny tanulságai szerint a gyerekek bár megértik a pénzügyi, gazdasági információkat tartalmazó szövegeket, és jól teljesítenek a pénzügyi szituációs feladatok során is, viszont a családi költségvetés összeállítása kisebb nehézséget okoz a felső osztályos tanulók számára.
A "K&H Vigyázz, Kész, Pénz!" országos tudásversenyre általános iskolai tanulók nevezhettek, 3-5 fős csapatokkal, 4 kategóriában (1-2. osztályosok, 3-4. osztályosok, 5-6. osztályosok, 7-8. osztályosok). A online forduló után a legjobb csapatok a regionális középdöntőkben - Budapesten, Debrecenben, Szegeden, Pécsett, Zalaegerszegen, Kecskeméten, Győrött és Miskolcon - mérhették össze tudásukat. A verseny május 11-én ért véget a budapesti döntővel, amely során kategóriánként 8 csapat versenyzett egymással.
A szervezők a verseny feladatainak összeállításakor törekedtek arra, hogy a mindennapi pénzügyekkel kapcsolatos feladatokkal tegyék próbára a gyerekek pénzügyi tudását. A verseny során számos, a gyakorlati életben is előforduló szituáció elé állították a gyerekeket, valamint különböző típusú, a mindennapokhoz és a pénzügyekhez kötődő szöveges feladatot is kidolgoztak az általános iskolások számára. A feladatok között szerepelt boltos játék, családi költségvetés összeállítása, költségcsökkentő játék, továbbá híradós, telefonos pénzügyi tájékoztató szöveg, lakásvásárlással kapcsolatos szöveges feladvány és egy szülő által írt hétköznapi, bevásárlásról szóló levél megértése és feldolgozása is.
A verseny eredményei, tanulságai nagyon bíztatóak, hiszen a szervező beszámolója szerint a pénzügyi szöveges feladatokat a gyerekek a vártnál hamarabb oldották meg, valamint a gyakorlatias pénzügyi szituációkban is kiválóan teljesítettek, egyedül a családi költségvetés tételeinek összeállítása okozott nagyobb problémát a felső osztályos tanulóknak.
"Tapasztalataink szerint, ha a gyerekek tisztában vannak az alapvető gazdasági fogalmakkal, a legnehezebb szövegeket is képesek feldolgozni. Erre jó példa a verseny döntőjének híradós játéka, ahol gazdasági hírekkel kapcsolatos kérdéseket kellett megválaszolniuk a gyerekeknek, amelyre 90 százalékban jó megoldást adtak a csapatok. Az alsós tanulók nagyon jól teljesítettek a boltos játékban, ahol egy igazi bolti szituációt modelleztünk: a gyerekeknek egy bevásárló lista tételeit kellett megvásárolniuk a "játékboltban" figyelve arra, hogy ne lépjék túl a bevásárlásra adott keretösszeget. Ezt a feladatot a csapatok több mint 80 százaléka hibátlanul oldotta meg" - számolt be Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"A felsősök feladatai közé tartozott egy bolti vásárlás blokkjának megvizsgálása és a felesleges tételek kiválasztása, amit az összes csapat hibátlanul teljesített. A családi költségvetés meghatározása azonban gondot okozott a diákok számára, hiszen a felső osztályos tanulók 37 százaléka nélkülözhető tételként jelölte meg a különböző számlák befizetését, valamint a csapatok többsége elfelejtette a villanyszámlát, vízszámlát, lakbért és egyéb rezsi költséget megemlíteni a kiadási tételek között míg a szerencsejáték a családi költségvetés bevételi oldalán szerepelt a csapatok 40 százalékánál" - osztotta meg a tapasztalatokat Horváth Magyary Nóra.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


