Számos, egykor nagyhatalmú munkáltató képtelen lesz a legragyogóbb tehetségek megszerzésére a következő évtized folyamán - írja legújabb tanulmányában a PricewaterhouseCoopers.
Napjainkban számos munkáltató és munkavállaló között rendült meg a bizalmi viszony a bérek és előléptetések befagyasztása, a toborzás visszaszorítása, az oktatási költségkeret megcsonkítása, a nyugdíjprogramokat érintő változások és a mindezt "eladni" próbáló gyenge vállalati kommunikáció miatt. Ezzel szemben akadnak olyan cégek is, akik a kevesebből többet kihozva, a bizonytalan foglalkoztatási környezet ellenére is fejlesztik munkavállalóikat.
A két eltérő stratégia próbája a felfutás időszaka lesz, amikor a gazdasági válság alatt hozott HR döntések elkezdik éreztetni hosszú távú hatásukat és megmutatkoznak a jó képességű munkavállalókért folytatott harc nyertesei és vesztesei.
"Azokból lesznek győztesek, akik mindvégig hajlandók voltak anyagi áldozatokra munkavállalóik érdekében és új lehetőségeket kínáltak dolgozóik számára. Némelyik angol szupermarket-lánc esete remek példa arra, hogy megéri merész személyzeti döntéseket hozni, hiszen így sikerült különböző ágazatokból, minden szintről átcsábítaniuk a legjobban teljesítő kollégákat, ezáltal gondoskodni tudtak a vezetői utánpótlásról" - mondta Michael Rendell, a PricewaterhouseCoopers Humán Erőforrás Szolgáltatások részlegének globális vezetője.
A PwC jelentése 2020-ból tekint vissza: elmeséli, miként vészelte át három fiktív szervezet a jelenlegi válságot, kifejezetten humán stratégiáikra koncentrálva. Mindhárom helyzetelemzés ugyanarra a következtetésre jut: mialatt elkezdődik a globális gazdaság stabilizálódása, a vállalatoknak meg kell vizsgálniuk, hogy HR terveik - amelyek felölelik a dolgozók toborzási, javadalmazási, megtartási, ösztönzési, oktatási és nyugdíjazási módjait -, vajon megfelelnek-e a jövőre nézve is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.