Öt év alatt a harmadik áfaemelés harmincmilliárd forintos kiesést okozhat a turizmusnak, miközben a forgalom, a vendégek száma és a bevétel egyre csökken. Ráadásul az ágazat számára kiemelten fontos alkalmi munkavállalói könyvet sem alkalmazhatják tovább.
Az első három hónap eredményei azt vetítik előre, hogy a nagyobb szállodaláncoknál csoportos leépítések következhetnek -véli a Vendéglátó-és Idegenforgalmi Szakszervezet. A válságon túl más rendelkezések is sújtják az ágazatot, például az alkalmi munkavállalói könyvvel kapcsolatos törvénytervezet, amely negyven év után megvonja a turizmustól ennek alkalmazását.
Ez azért súlyos probléma, mert az ágazat legfőbb jellemzője a szezonalitás: nyáron a több vendég kiszolgálásához jelentősen nagyobb személyzet szükséges. A másik három évszakban pedig nyilvánvalóan kevesebb alkalmazott kell.
Az újabb áfaemelés -amely öt év alatt 15-ről 25 százalékra növeli a forgalmi adó mértékét- összességében már 30 milliárd forint körüli veszteséget ró az ágazatra. A szakszervezet szerint nem véletlen, hogy elmaradtak a felújítások, bővítések. Ha ez továbbra is tolódik, még kevesebb vendég érkezése várható.
Ráadásul arra is számítani kell, hogy a közeljövőben több utazási iroda is bezár, mivel nem bírják el a kereslet és a bevétel további csökkenését.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


