Adószakértők szerint a transzferárazás, ami egyébként teljesen legális, 20 milliárd dollárjába (3240 milliárd forint) kerül a költségvetésnek évente. Ahogy a gazdasági recesszió ténye kezdte fenyegetni az amerikai cégeket, egyre inkább igyekeztek minél kevesebb adót fizetni. A kevesebb adóra a csökkenő forgalomnak és nyereségnek is hatása volt, de új lehetőségként számos cég kezdte alkalmazni a transzferár adta előnyöket...
A nagy cégek a bevétel eltitkolása mellett a transzferár nyújtotta lehetőségeket megfelelőbbnek találták. A multinacionális cégek általában tengerentúli leányvállalatoktól vesznek különböző termékeket és szolgáltatásokat, olyan országokból, ahol lényegesen alacsonyabb az adóterhelés, mint az USA-ban. Így csökkenthető az Államokban fizetendő adó összege, mivel a profitot az offshore leányvállalatba vitték át.
A törvényhozás mellett működő számviteli hivatal (GAO) jelentéséből kiderült, hogy a nagyvállalatok több mint 3 százaléka az elmúlt 8 év viszonylatában nem fizetett nyereségadót a költségvetésbe. Ráadásul bevett szokás, hogy az ilyen ügyleteknél magasabb árat számítanak fel, így elérve, hogy több jövedelmet tudjanak a tengerentúlra csoportosítani, a költségeiket viszont az Egyesült Államokban bevallott bevételbe számítják bele, ezzel tovább csökkentve
Mivel nem tudják tesztelni a tengerentúli árakat, szinte lehetetlen megbecsülni, hogy a dokumentált ár mennyiben felel meg az ottani viszonyoknak, így mekkora az az adóköteles jövedelem, ami végül nem marad az USA-ban.
Az adatok szerint 2002 és 2006 között 72 milliárd dollárt (11 664 milliárd forint) veszített az állam csak a transzferárak miatt, így világos, hogy a kérdéssel foglalkozni kell, de egyelőre még nem tudni hogyan...
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


