A Hewitt átfogó kompenzációs kutatása arról tanúskodik, hogy a tavalyi évben is a vállalati gépkocsi, a mobiltelefon és az étkezési hozzájárulás volt a leggyakrabban alkalmazott fix juttatás - írja a Világgazdaság.
A felmérésből kiderül, hogy bár a vállalatok körében továbbra is a céges autó számít a legnépszerűbb juttatásnak, megpróbálnak ennek a költségein oly módon faragni, hogy szűkebbre veszik az autók megvásárlására fordítható keretet. Tavaly a felsővezetők csupán 15, a középvezetők 5 százaléka élvezhette a luxusfelszereltség adta kényelmet, a többségnek azonban be kellett érnie középkategóriás járművekkel.
A vállalatok kétharmada a munkakör alapján választja ki, hogy egy-egy dolgozó kaphat-e céges kocsit, a megkérdezett több mint 100, átlagos 7 milliárd forintos árbevételű cég felénél pedig a szervezeti szint is befolyásolja a döntést.
Míg az autóválasztás esetében kedvezőtlenül módosultak a feltételek (a cégek többsége nem enged szabad választást a típust illetően), addig a magánhasználattal kapcsolatban engedékenyebbek lettek a vállalatok. Bakos Réka, a Hewitt javadalmazási felmérésekért felelős tanácsadója a Világgazdaságnak elmondta, hogy 2007-ben a cégek háromnegyede tette már lehetővé a céges autó magáncélra való használatát, bár többük bizonyos formában korlátot szab annak.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


