Tovább folytatta emelkedését a munkanélküliségi ráta, igaz a növekedés üteme mérséklődött. Az idei év harmadik negyedévében a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint a munkanélküliek száma 307 ezer fő volt. Ez 7,21%-os munkanélküliségi rátát jelent, amely június és augusztus között még csupán 7,17 százalékos volt.

A foglalkoztatottak átlagos létszáma a 15 - 74 éves korosztályban 3 millió 947 ezer volt a vizsgált időszakban.

A munkanélküliek 19,8 százaléka a 15-24 éves korcsoportból került ki, az ebben a korosztályban tapasztalható munkanélküliségi ráta 18,6 százalékot tett ki, amely 1,8 százalékponttal alacsonyabb az egy évvel megelőző időszakot jellemző értéknél.
A munkanélküliek 47,4%-a egy éve vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama csökkenő tendenciát mutat, július és szeptember között 17,1 hónapot tett ki.

A legnagyobb munkanélküliséggel továbbra is Észak-Magyarország és Észak-Alföld küzd, igaz ez utóbbi régióban az előző negyedévhez képest 0,1 százalékponttal csökkent a munkanélküliségi ráta. Az előző negyedévben a legalacsonyabb munkanélküliséggel rendelkező közép-magyarországi régióban megemelkedett a ráta, így holtversenyben áll Közép-Dunántúllal.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


