A Diákhitel Központ vezetésének júniusi döntése értelmében a felsőoktatási intézmények hallgatói továbbra is változatlan feltételek mellett vehetik igénybe a diákhitel: a hitelkamat 2007. végéig 9,5 százalék marad és az igényelhető összegek sem változnak. Az egyetemek és főiskolák diákjai továbbra is 30, 25, 21 és 15 ezer forintos összeggel nyújthatják meg a rendelkezésükre álló forrásokat.
Bár a fejlesztési hozzájárulás bevezetése utáni roham csak a szeptemberben kezdődő igénylési időszakkal kezdi majd éreztetni hatását, a júniussal záródó egy esztendőben is 24 ezer diákkal bővült a diákhitel adta lehetőséget kihasználók köre, így a Diákhitel Központ ügyfeleinek száma 2007. első fél évének végére elérte a 234 ezret.
A diákhitel-állomány az idei évben meghaladta a 142 milliárd forintot, amely 22 százalékos növekedést jelent az elmúlt év hasonló időszakához képest. A hallgatói hitelállomány a mérlegfőösszeg 93,72 százalékát adta.
A Diákhitel Központ non-profit alapon működik, ezért a hitelkamatot úgy állapítják meg, hogy az mindenkor fedezze a hitellel kapcsolatos költségeket (adminisztrációs költségek, hitelfelvétel költsége) és kockázatokat. A Diákhitel Központ mérleg szerint eredménye ennek ellenére 5,2 millió forint volt, de nem a fő tevékenységből adódott.
A minimális törlesztés mértéke 2007. január elsejétől 3750 forint (a mindenkori minimálbér, jelenleg 62500 forint, 6 százaléka). Amennyiben az adott hallgató bére a 2005-ös évben meghaladta a minimálbért, akkor a bruttó jövedelmének 6 százaléka, ha nem éri a minimálbért, akkor 3750 forint.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


