A biztosítási piac a különböző integrált pénzügyi-szolgáltatói tevékenységek megjelenésével hatalmas robbanás előtt áll. A kínálati piac bővülésével párhuzamosan érdemes figyelemmel kísérni a keresleti oldal alakulását is. A GfK Hungária Piackutató Intézet negyedévente publikált Biztosításpiaci Adatszolgáltatás című felmérése - többek között - a lakosság biztosítótársaságokhoz való viszonyulását, a különböző biztosítási formák kedveltségét és a különböző szolgáltatások igénybevétele mögött álló motivációkat méri, s elemzi.
A legfrissebb kutatás eredményeinek tanúsága szerint az előző, II. negyedévhez képest a személyes biztosítással rendelkezők körében enyhén nőtt az elérésre szóló életbiztosítással, a vegyes életbiztosítással és a magán balesetbiztosítással rendelkezők aránya. Ezzel szemben mintegy 4 százalékponttal - 28 százalékról 24 százalékra - csökkent a nyugdíjbiztosítással rendelkezők köre.
Az előző negyedévhez képest 3 százalékponttal - mintegy 66 százalékra - emelkedett a lakásukat, illetve házukat biztosító háztartások aránya. Közel minden második háztartás kötött kötelező gépjármű felelősségbiztosítást, s 11 százalékuk CASCO-t. Változatlanul csupán 8 százalékot tett ki azoknak az aránya, akik az elmúlt év során utasbiztosítást kötöttek.
Az elkövetkező két évben biztosítást kötni szándékozók körében még mindig a lakás- és házbiztosítás a legnépszerűbb - a megkérdezettek 27 százalékának tervei között szerepel e biztosítástípus. A tervezett biztosításkötések formáit illetően második helyezett a vegyes életbiztosítás (19 százalék jelölte meg), harmadik pedig a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (16 százalék). Ez utóbbi biztosítási fajtát kötni szándékozók aránya az elkövetkező két évben autóvásárlást tervezők arányára enged némiképp következtetni.
A kutatók kíváncsiak voltak a biztosítótársaságok megítélésének és a jövőbeni biztosító-választásnak a szempontjaira is. A saját biztosítójukat szimpatikusnak találók mintegy 32 százaléka hivatkozott a szimpátia alapjaként a cég jó nevére. A pozitív megítélés okaként második legnagyobb arányban a megbízhatóságot (27 százalék), a ranglista harmadik helyén pedig a cég által nyújtott kedvező feltételeket (26 százalék) említették. A biztosítótársaságot választani készülők többsége - mintegy 46 százaléka - a barátok és ismerősök ajánlásai alapján dönti el, melyik társasággal köt megállapodást. A megkérdezettek megközelítőleg negyede (27 százaléka) kér tanácsot biztosítási üzletkötőtől egy ilyen döntés meghozatala előtt.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.