Tüzetesen vizsgálódva legalább egy hasonlóságot felfedezhetünk hazánk mobilpiaca és a távol-keleti piacok között: a piacvezető vállalat görcsösen ragaszkodik pozíciójához, míg számos más cég lohol a nyomában. Ezen a ponton a hasonlóságoknak vége is szakad, ugyanis valahol az öldöklő, túlélésért folytatott harc hevében sem feledkeznek meg a piaci szereplők az alapvető kulturális normák betartásáról. Nézzük miként csapnak össze a japán vállalatok! (Az összeállítás alapját a BusinessWeek cikke szolgáltatta.) Ha egy vállalatról elmondható, hogy nem szokott hozzá a "piaci követő" szerephez, akkor az NTT DoCoMo egy ilyen társaság. A mobilcég már régóta vezető a japán piacon és jelenleg is 56%-os részesedéssel bír, mely kétszerese a legnagyobb rivális, KDDI által kihasított szeletnek. A DoCoMo sikerének egyik kulcsa a kiemelkedő innovativitásban rejlik. A vállalat már öt évvel ezelőtt bevezette az "i-mode" szolgáltatást, melynek segítségével ügyfelei e-mailezhetnek, vásárolhatnak és bankügyeiket intézhetik telefonjukon keresztül.
Már a rövid bemutató után is sejthető, mennyire érzékenyen érintették a menedzsmentet a legújabb adatok, melyek szerint a februárban végződő 11 hónapra vetítve a KDDI 2.4 millió új ügyféllel gazdagodott, míg az NTT csupán 1.6 millióval. Ez az első eset, hogy a második számú piaci szereplő dinamikusabban bővül, mint a DoCoMo.
Még kínosabbak az eredmények, ha azt is figyelembe vesszük, hogy a KDDI éppen a fejlett adatszolgáltatás területén verte meg riválisát, ami pedig tradicionálisan az NTT DoCoMo specialitása (volt?). 2001-ben a DoCoMo adta ki a világ legelső harmadik generációs (3G) készülékét, melytől a gyors hang, videó és adattovábbítás kapcsán kiemelkedő sikereket reméltek. Az eredmények azonban messze elmaradtak a várakozásoktól, főként a túlzottan magas árak (mind tarifa, mind készülékszinten) és az elégtelen lefedettség miatt. A szolgáltatások zöme állítólag még a tokiói metrón sem üzemelt kifogástalanul. A piacvezető tehát szenvedett, stratégiai hibát vétett az árazásnál és egy fejlett piacon a hasonló ballépések nem maradhatnak büntetlenül.
Mindeközben a KDDI, mely 2001-ben jött létre három kisebb vállalat egyesülése által, két éve bekerült a köztudatba, amikor a 3G-hez képest lassabb, de megbízhatóbb adatszolgáltatással állt elő. Ez az AU-nak nevezett csomag hamarosan kiemelkedő érdeklődésre tartott számot, elsősorban olcsóbb és kedveltebb készülékei, a tartósabb akkumulátorok és fogyasztócentrikus szolgáltatások által. Ezen felül a KDDI meglepő lépésre szánta el magát: fixdíjas csomagokat vezetett be, melyek keretében havi 40 dollárért korlátlanul lehet használni az AU adatszolgáltatásait. A DoCoMo ehhez képest sokkal drágább. A fentiek eredményeképpen a KDDI mára 13 millió előfizetővel rendelkezik a "high-speed" szolgáltatások terén, szemben a DoCoMo 3 milliójával.
A KDDI AU szolgáltatása tehát a társaság aranybányájaként funkcionál. A vállalat nettó profitja várhatóan 80%-kal, 996 millió dollárra emelkedik majd, 27.3 milliárdos árbevétel mellett a márciusig tartó üzleti évben, nagyrészt az AU-nak köszönhetően. A Lehman Brothers becslései szerint a profit az 1.7 mrd dolláros szintet is elérheti ebben az évben.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.