A Magyar Nemzeti Bank kedden dönt az alapkamatról, miközben jelentős gazdasági változások történtek az elmúlt hónapban.
A mai naptól a Magyar Nemzeti Bank új eszközzel segíti a vállalkozások pénzügyi döntéseit. A koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak kezelésére számos, a vállalkozások működését és finanszírozást támogató jegybanki és kormányzati intézkedés született. Ezek között kiemelt szerepe van a támogatott hitelprogramoknak. Az MNB új Hiteltérképének célja, hogy a vállalkozások a méretüknek, tevékenységüknek és hitelcéljaiknak leginkább megfelelő hitelterméket néhány kattintással megtalálják.
A koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak kivédésére az MNB Növekedési Hitelprogramjának (NHP Hajrá!) és Kötvényprogramjának (NKP) átalakítása, valamint kibővítése mellett számos további támogatott hitelprogram jelent meg, amelyek összesen 2000 milliárd forintot meghaladó összegű kedvező finanszírozást biztosítanak a vállalkozásoknak.
A hitelek hatékony és sikeres felhasználásához fontos, hogy a hazai vállalkozások egyszerűen és gyorsan képesek legyenek áttekinteni az elérhető lehetőségeket és azok közül a céljaikhoz leginkább illő terméket kiválasztani. Az új Hiteltérkép célja, hogy segítsen a vállalkozásoknak eligazodni az MNB, az Eximbank, az MFB és a KAVOSZ által fejlesztett hiteltermékek között. Ehhez az MNB egy naprakész és könnyen áttekinthető, néhány kattintással a vállalat méretére, tevékenységére és hitelcéljára szabható termékválasztó oldalt tesz elérhetővé a https://www.mnb.hu/nhphajra#Ut oldalon.
Az MNB célja ezzel a hitelprogramok támogatása és a hazai vállalkozások fejlődéséhez szükséges finanszírozás orientálása.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


