A lakásvásárlás előtt állók számára talán az egyik legfontosabb kérdés, hogy mikor érdemes belevágni az egész folyamatba.
Új csúcsokon a lakosság hitelfelvételi kedve, a hazai háztartások a folyószámlahitelek nélkül csaknem 1135 milliárd forintnyi új lakás- és fogyasztásihitel-szerződést kötöttek az év első kilenc hónapjában, ami 42 százalékkal nagyobb érték az egy évvel korábbinál - írja a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adataira hivatkozva a Világgazdaság.
A lakáshiteleknél ezen belül 35,7 százalékos növekedést mutattak ki 641,7 milliárd forintnyi szerződéses összeg mellett, és figyelemre méltó a hosszú kamatperiódusú konstrukciók terjedése.
A fogyasztási hitelek több mint 51 százalékkal bővültek, 493,3 milliárd forintnyi új kölcsönnel, és közülük egyértelműen a személyi kölcsönök számítanak a húzóterméknek: 342,7 milliárd forintnyit vettek fel a háztartások kilenc hónap alatt, több mint a másfélszeresét az egy évvel korábbi mennyiségnek.
A háztartások hitelállománya szeptember végére megközelítette a 6064 milliárd forintot, ami az egy évvel korábbihoz viszonyítva 3,2 százalékos növekedés. Ezen belül a lakáshiteleknél 8,8 százalékos emelkedést mutatott ki az MNB, 3257 milliárdos állomány mellett, miközben a fogyasztási hiteleknél minimálisan ugyan, de csökkent az állomány.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


