Szaporodnak a csúszásban lévő hitelkártyaadósok a hazai bankoknál is a válság egyik következményeként, bár a portfólió romlásának mértéke még jól kezelhető.
A Budapest Banknál közöltek szerint számottevő változás a visszafizetéssel elmaradt hitelkártyás ügyfelek számában tavaly ősz, vagyis a forint árfolyamának drasztikus csökkenése óta figyelhető meg. Az összefüggés ott keresendő, hogy a hitelkártyás ügyfelek jelentős része más - jellemzően külföldi valutában denominált - hitellel is rendelkezett, melyek magasabb törlesztőrészlete miatt a hitelkártya-tartozást már nem tudta kiegyenlíteni - írta a Világgazdaság.
Az első alkalommal késedelembe esők számának növekedését tapasztalta az Unicredit is, akiket viszont azonnal értesítenek is a tartozásról. A csúszásban lévő adósok számának növekedése ellenére az ügyfelek kártyahasználati szokásai nem változtak jelentősen: a Budapest Banknál 60, a K&H-nál 40 százalékos a kártyakihasználtság. Az ügyfelek többsége továbbra sem használja ki az ingyenes kamatperiódus adta lehetőségeket, az Ersténél minden negyedik adós fizeti vissza a teljes tartozását a határidőig, míg a Budapest Banknál ez az arány 10 százalék.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


