Fogyasztók közel 3 millió panasz tettek bankok, takarékszövetkezetek, biztosítók és egyéb pénzügyi intézmények ellen egy év alatt Nagy-Britanniában.
A brit pénzügyi felügyelet (Financial Services Authority) első alkalommal hozott nyilvánosságra ilyen jellegű statisztikákat, ahol a grafikonok bizony meredek emelkedést mutatnak, főként a hitelkártyákkal kapcsolatban felmerült panaszok esetén.
Emellett a nem megfelelő szolgáltatási színvonalra, és adminisztratív hibákra is sok panasz érkezett. Háromból kettő panasz bankokat érintett, melyek 2008 második felében több mint egymilliót tettek ki.
Miközben a válság nyomán a benyújtott panaszok száma drasztikusan emelkedett, a visszautasított panaszok száma szintén növekedést mutatott. A brit pénzügyi ombudsman hivatala (Financial Ombudsman Service) szóvivője szerint a pénzintézetek valóban "keményebben" bánnak ügyfeleikkel, ami a válság miatti nyomással magyarázható.
Az FSA statisztikái egyébként a pénzintézetek által szolgáltatott adatokon alapulnak. Ezekből jól látszik, hogy 2006 első felében mért adatokhoz képest, 2008 második felére egyharmaddal nőtt a panaszok száma. Ezen belül a számlákkal kapcsolatos panaszoké megduplázódott (530 ezer), a hitelkártyával kapcsolatosak megháromszorozódtak (151 ezer).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A számok azt is mutatják, hogy egyre több ügyfél panaszkodik a bankok "túlszámlázása" miatt, amikor bizonyos tranzakciókért indokolatlan díjakat számítanak fel. Ez 2006 elején még csak 97 ezer ügyfelet érintett, de alig több mint 12 hónappal később már több mint 650 ezret.
A panaszok száma persze nem csak Nagy-Britanniában, de hazánkban is jelentős növekedést mutatott. A PSZÁF statisztikái szerint 2009. első félévében 69 százalékkal nőtt a benyújtott panaszok száma az előző félévhez képest. A növekedés elsősorban a többi panaszhoz képest alacsony részarányt képviselő tőkepiaci szektort érintette, ahol a tárgyidőszakban a panaszok száma több mint háromszorosára ugrott.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hitelfelvétel 2025-ben: mire figyelnek leginkább a magyarok?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen szempontok alapján vesznek fel hitelt.
-
Az OTP Bank elkötelezett a digitális fejlesztések támogatása mellett (x)
Új, online gyorsan és kényelmesen igényelhető hitelterméket vezetett be az OTP Bank kisvállalkozói ügyfelei számára
-
Jön a nyári kupondömping a SPAR-nál! (x)
Több száz termék akár féláron – indul a SPAR nyári kuponakciója! Júliusban visszatérnek a SPAR kuponnapok, ahol nemcsak a strandtáskád, hanem a bevásárlókosarad is tele lehet kedvezményekkel!
-
Digitális vállalkozói számla a BinX-től (x)
Gyors, modern és ügyfélbarát vállalati számlaszolgáltatást kínál a hazai neobank, a BinX, sőt a tranzakciós illetéket sem hárítja át ügyfeleire.


