A sztárfiókok Évekkel ezelőtt nagyot tévedtek a szakértők, amikor arra számítottak, hogy az internetes értékesítési csatorna visszaszorítja majd a bankfiókok jelentőségét, a hibából eredő üzletpolitikai döntéseket pedig most igyekeznek helyrehozni a pénzintézetek. A fióknyitási láz közepette érdemesnek tartottuk megkérdezni a bankoktól, mennyi idő alatt számíthat kiszolgálásra a fiókba betévedő ügyfél, melyek a legforgalmasabb (esetleg elkerülendő fiókok) és melyik napokon érdemes inkább távol maradni kedvenc bankunktól. Lássuk a helyenként meglehetősen érdekes válaszokat!
Ki hol tart és hova igyekszik?
Mielőtt belevetnénk magunkat a kiszolgálás színvonalával kapcsolatos kérdésekbe és ezek hátterébe, érdemes egy pillantást vetni arra, melyik pénzintézet hol tart jelenleg a fiókhálózat építésében és ki, mit szeretne elérni a közeljövőben.
A válaszadó pénzintézetek közül az OTP Bank piaci pozíciójából adódóan a jövőben természetesen nem a hálózat jelentős bővítésére koncentrál, erősen foglalkoznak azonban a nemzetközi gyakorlatban alkalmazott fióktípusok, például hitelpontok hazai bevezetésével.
A megkérdezettek közül a K&H Bank rendelkezik a legambiciózusabb tervekkel: 2009. végéig meg szeretnék duplázni a fiókok számát.
Az Erste Bank az idei év végére 198 fiókra bővíti hálózatát, jövő év végéig pedig további 12 fiók nyitását tervezi.
A Budapest Bank tervei szerint 2007 végére 100-at meghaladó egységszámmal büszkélkedhet majd és jövőre is hasonló mértékű bővítést tervez. A CIB Bank tervei között szintén nem csak klasszikus fiókok, hanem értékesítési pontok kialakítása is szerepel, hiszen a hosszútávú elkötelezettséget magában hordozó ügyletek (pl. jelzáloghitel vagy hosszú futamidejű befektetés) során továbbra is kiemelt jelentősséggel bír a személyes kapcsolat.
Az MKB Bank az elkövetkező másfél évben nagyságrendileg 15-20 új fiók megnyitásával számol, míg a Volksbank 3-5 éves távon 100 egységre szeretné kiterjeszteni hálózatát.
A legforgalmasabb fiókok: hova és mikor ne menjünk?
Általánosságban elmondható, hogy a bankok legforgalmasabb fiókjai Budapesten jellemzően a nagyobb közlekedési csomópontok közelében találhatók, vidéken pedig a megyeszékhelyeken található egységeket ostromolják a legtöbben, egyes pénzintézetektől azonban ennél részletesebb információt is sikerült megtudnunk.
A CIB-nél Budapesten Újpesten, a Flórián téren és a Medve utcai központi fiókban fordul meg a legtöbb ügyfél, a vidéki fiókok közül pedig a debreceni, szegedi, székesfehérvári és nyíregyházi a legforgalmasabb.
Az Erste esetében a fővárosban egyértelműen az Árkádban található fiók az ügyfelek kedvence, naponta átlagosan 100 ügyfél fordul itt meg, míg vidéken a szegedi, Széchenyi téri fiók forgalma a listavezető, napi közel 180 ügyféllel.
Az MKB szintén úgy látja, hogy legforgalmasabb fiókjai a fővárosban és vidéken is a bevásárlóközpontokban működnek, ezek ugyanis nagyságrendileg 2-3-szor több ügyfelet szolgálnak ki a többi egységnél.
A Volksbank esetében Budapesten a Rákóczi úti fiók, vidéken pedig a szombathelyi egység fogadja a legtöbb ügyfelet. A Citibank legforgalmasabb budapesti fiókjai a Vörösmarty téren és a Váci úton találhatók.
A legtöbb bank tapasztalatai szerint az újonnan nyitott fiókok a legkevésbé forgalmasak, mivel azokat még kevesen ismerik. Szintén egybecsengnek a tapasztalatok azon a téren is, hogy a hétfői és a pénteki napok szoktak országosan a legforgalmasabbak lenni a fiókokban, így ha tehetjük, érdemes lehet a hét közepére időzíteni látogatásunkat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Emellett egy-egy hónapon belül a legforgalmasabb napok általában a 4-5-e, a 11-14-e és a 22-25-e az Erste Bank tapasztalatai szerint, hiszen a fizetésnapok mellett a vállalkozói adófizetési időpontok is jelentős befolyással bírnak a fiókban feltűnő ügyfelek számára.
Mennyit várhatunk? Akikre sok idő kell...
Mennyit kell várni?A komplex hitel és befektetési termékek által egyre inkább felértékelt fiókok kiszolgálási színvonalára természetesen minden bank kiemelt hangsúlyt fektet, ennek nyomán igyekeznek csökkenteni a kiszolgálási időt. Lássuk, hol tartanak most!
Az OTP Bank elvárásai szerint a fiókba belépő ügyfél kiszolgálását 10 percen belül meg kell kezdeni, mely az ügyfelek túlnyomó többségénél megvalósul, így a bank tarthatónak érzi a jelenlegi fiókmenedzselési eszközeit. A pénzintézet szerint a kiszolgálás időtartamát nem befolyásolja érzékelhetően egy adott fiók forgalma, holott a frekventáltabb egységekben magasabb az egy ügyintézőre jutó ügyfélszám.
A válaszadók többsége azt vallja, hogy nem a kiszolgálás elfogadható idejét kell maximalizálni, hiszen az függhet az igények komplexitásától, sokkal inkább érdemes arra standardot felállítani, hogy mennyi idő alatt kell a fiókba belépő ügyfélnek az ügyintézőhöz jutnia. Ez a CIB Bank esetében nem lehet több mint a tényleges ügyintézési idő és maximum 8 perc. A bank tapasztalatai szerint a nagyobb forgalmú fiókokban nehezebb tartani ezt a szintet, ezért ezeket időről-időre bővítik.
A Volksbanknál a pénzforgalomban 4 perc a standard, a hitelezési tanácsadásnál pedig 20 perc az az érték, amennyi idő alatt az ügyfelet ki is szolgálják. Az Erste Bank esetében az átlagos várakozási idő 3 perc körül alakul.
Az MKB Bank álláspontja szerint a személyre szabott pénzügyi megoldások ideológiájába nem fér bele, hogy a fentiekhez hasonló standardokat szabjanak, azt azonban belátják, hogy a komplexebb, összetettebb pénzügyi megoldások jelentősen több időt vesznek igénybe az egyszerű pénztári műveleteknél. A bank célja, hogy a betérő ügyfelek legalább 90%-át legkésőbb 8 percen belül ügyintézőhöz tudják hívni.
Akikkel "a legtöbb baj van"...
A megkérdezett pénzintézetek egyöntetűen egyetértettek abban, hogy az összetettebb szolgáltatást igénylő ügyfelekkel jóval többet kell foglalkoznia az ügyintézőknek, mint például egy pénzbefizetésért betévedő ügyféllel.
A bankok tapasztalatai szerint a pénztárakban naponta átlagosan 50-100 ügyfelet tud kiszolgálni egy ügyintéző, egy lakáshitellel nem foglalkozó tanácsadó 15-20, egy lakáshiteles pedig átlagosan 4 ügyfelet szolgál ki egy nap. A legkomplexebb szolgáltatás a lakossági jelzáloghitelezés és a mikrovállalati hitelezés.
A várakozási idő csökkentésére és a kiszolgálási színvonal tovább emelésére a legtöbb bank folyamatos képzésben részesíti alkalmazottait, hogy azok a megfelelő termékismeretek birtokában gyorsabban tudják kiszolgálni az ügyfeleket. A Budapest Bank kiemelte, hogy megalapozott igény felmerülése esetén mérlegelik a fióki nyitvatartási idő megfelelő átalakítását.
A jövőben előrelépést jelenthet a tranzakciós és tanácsadói szolgáltatás jobb szétválasztása a CIB szerint, így a rövidebb műveletek miatt betérők valóban sokkal gyorsabban végezhetnének a fiókban, mint a bonyolultabb tanácsadásra várók.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.