Közhelyszámba megy, hogy a lakossági bankpiacon a szereplők már régen elfoglalták állásaikat és a fejlettség jelenlegi stádiumában szinte csak egymás kárára tudnak növekedni, ha jobban belegondolunk ehhez azonban ösztönözniük kell a bankváltást konkurenseik ügyfélkörében. Miközben a bankváltás hazánkban egyelőre korántsem megy olyan simán, ahogy a fejlettebb országokban, a magyar lakosság az adatok szerint így is bátran nekivág a kalandnak. Lássuk, mit érdemes tudni a bankok törekvéseiről és magáról a bankváltásról!
Gombamód szaporodnak a bankfiókok, zúdulnak a hirdetési milliárdok...
Az elmúlt években heves vita bontakozott ki arról, hogy a közeljövőben az internet mint értékesítési csatorna visszaszoríthatja-e a fiókok jelentőségét. Összességében elmondható, hogy számos fejlett országban is azt tapasztalták a pénzintézetek, hogy a fiókbeli személyes kapcsolatra továbbra is szükség van, csak a rutinműveleteket lehet és tanácsos a költséghatékonyabb útra terelni.
Miközben hazánkban is dinamikus növekedést mutat az internetes bankolás elterjedése, megállapíthatjuk, hogy a kiélezett versenyben mindenki igyekszik olyan bankot választani, mely interneten is elérhető (14 ilyen van hazánkban) és fizikailag, fiókszinten is megtalálható lakóhelye és/vagy munkahelye közelében. Ennek fényében nem meglepő a fióknyitási hullám újraindulása, melynek eredményeképpen hazánk az Európai Unió egyik legnagyobb fióképítési rátájával büszkélkedhet. (Az elmúlt 3 év során mintegy 300 új fiók épült és az elkövetkező 3 évben legalább további 600 fióknyitásra számíthatunk a bankok kommunikált tervei alapján.)
Az ügyfelek a fizikai kontaktus mellett a hirdetésekben is egyre gyakrabban találkoznak a bankokkal, illetve azok legfelkapottabb szolgáltatásaival, az ügyfelek tájékoztatására fordított költség ugyanis az elmúlt 4 év során megduplázódott a szegmensben.
Mivel a fogyasztók egyre tudatosabban igyekeznek választani (az internetet elsősorban összehasonlítási és nem tranzakciós célra használják) és sikertelenség esetén egyre inkább közvetítőkhöz fordulnak, a bankok igyekeznek minél nagyobb kommunikációs nyomást kifejteni és slágertermékeikkel (pl.: jelzáloghitelek) hosszú évekre magukhoz láncolni az ügyfeleket.
Lévén, hogy a legfrissebb kutatási eredmények szerint a hazai felnőtt lakosság 74%-a rendelkezik már bankkapcsolattal és elsősorban a 19 év alattiak és a 60 év felettiek nem kötődnek még senkihez, igazi tömeget csak bankváltásra való buzdítással lehet elcsábítani. Lássuk, hogyan kellene ennek működnie!
Segítőkész bankok, számlaszám-átirányítás
Amint arról korábbi összeállításainkban többször beszámoltunk, Magyarországon még nem éppen zökkenőmentes a bankváltás. A folyamatot egyszerűbbé és kényelmesebbé tehetné a számlaszám-átirányítás megoldása, ez azonban még odébb van.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Szerencsére akadnak bankok, melyek - az amerikai példából okulva - felajánlják segítségüket az ügyfélnek és elintézik az állandó megbízások, valamint a csoportos beszedések áthozatalát, sőt egyes esetekben a munkáltatóval szembeni eljárást is segítik.
A körülmények ellenére mégis elmondható, hogy a magyar banki ügyfelek uniós szinten kimagasló arányban váltanak bankot, mely az alábbi grafikonon is látszik.
Az eredmények fényében elmondható, hogy az intenzív bankváltás az ügyfél-elégedettség meglehetősen magas szintjével párosul, úgy tűnik tehát, hogy a legtöbben ha néhány kerülőutat közbeiktatva is, de megtalálják a számukra legmegfelelőbb pénzintézetet.
Az ügyfél-elégedettség vizsgálatánál meg kell jegyezni, hogy hazánk emelkedő trendben van, 2003-ban a fenti százalékos érték még 83%-os volt.
A kiélezett verseny mostanra oda jutott, hogy már kampányszinten konkrét üzenetként is megjelenik, hogy "most érdemes bankot váltani", kíváncsian várjuk, hogy a tisztán kirajzolódó irányvonal mellé mikor társulnak kedvezőbb feltételek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.