Nem kevesebb mint 500 millió fontjába, azaz 183,3 milliárd forintjába kerül évente a brit hitelkártya-tulajdonosoknak tájékozatlanságuk a hitelkártya-kibocsátók adósságkezelési mechanizmusát illetően.
A tájékozatlanság azonban nem az ügyfelek hanyagságából fakad, a brit kormány ezért szeretné arra kényszeríteni a pénzintézeteket és a hitelezéssel foglalkozó pénzügyi vállalkozásokat, hogy hozzák nyilvánosságra és tájékoztassák az ügyfeleket az általuk alkalmazott kamatszámítási módszertanról.
Gyakori ugyanis az a jelenség, hogy a hitelkártya-kibocsátók a visszafizetési sorrendben előreveszik azokat az összegeket, amelyek a legkevésbé költségesek az ügyfél számára. Ez egy gyakorlati példán keresztül azt jelenti, hogy ha az ügyfél felvesz 2000 fontnyi kamatmentes összeget, vásárol 1000 fontért és az automatát is használja 500 font értékig, akkor a bank a törlesztést első körben a 2000 forintnyi kamatmentes összegre számolja el, s a legkésőbb a 27 százalékkal kamatozó 500 fontra.
A Kereskedelmi és Ipari Minisztérium ezért szeretné elérni, hogy a hitelintézetek megfelelően tájékoztassák a havi számlakivonaton az ügyfeleket, az adósságuk visszafizetési sorrendjéről.
Emellett további problémát okoz, hogy a 20 hitelkártya-kibocsátó 12 féle kamatterhelési módszer alkalmaz, így ha a fogyasztó a kamatok alapján hasonlítja össze a különböző ajánlatokat, azok nem mutatnak hiteles képet számára.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


