Megtörte a csendet a világ hitelkártyapiacán vezető szerepet betöltő Citibank a mai sajtótájékoztatón, melyen a hazánkban is dinamikus fejlődést mutató szegmens részleteibe avatták be a résztvevőket.
Takó Attila a bank piackutatási és fejlesztési menedzsere az MNB korábbi kutatása kapcsán kiemelte, hogy a 18-30 évesek körében a tájékozottság szintje bőven hagy kívánnivalót maga után. A legtöbben a bankok által használt bonyolult pénzügyi nyelvezet miatt lesznek bizalmatlanok, illetve veszítik el érdeklődésüket.
A megkérdezett 18-30 évesek 50%-a nem volt biztos abban, mi is a hitelkártya és milyen jellemzőkkel bír. A piaci trendeket alapul véve a közép-kelet-európai régióban hitelkártyaszám tekintetében a középmezőnyben vagyunk. A szakértők a kártyával való költések dinamikus növekedését prognosztizálják.
A hitel és betéti kártyák megoszlása terén ki kell emelni, hogy tavaly a hitelkártyák aránya az össz kártyaszámon belül elérte a 17%-ot.
Juhász Attila, a bank marketingkommunikációs vezetője hangsúlyozta, hogy az árérzékenység igen fontos kritérium a hitelkártyák terén is. A világos kondíciók mellett a fogyasztók a tervezhetőséget és a praktikusságot tartják szem előtt.
A Citibank adatai szerint ügyfeleik 80%-ban vásárlásra használják hitelkártyáikat, és az ügyfelek személyes hitelkeretüket 40-50%-ig használják ki.
A hitelkártyapiacon az egyik legdinamikusabban fejlődő szegmens a társmárkás kártyák területe, melyben a Citi világszerte 223 partnerrel van jelen. A co-branded kártyák aránya az összes bankkártyán belül 2001-2006 között 2%-ról mintegy 11%-ra nőtt, a hitelkártyákon belül pedig 17%-os a társmárkás plasztikok szelete.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A jövőben a hitelkártyapiacon a differenciálás igen fontos eszköze lesz a co-branded programok széles köre. Hazánkban az összes co-branded termék több mint felét a Citibank bocsátotta ki. (A Citi portfolióján belül is nagyságrendileg 50%-os a társmárkás kártyák aránya.)
Az MNB kutatásából az is kiderült, hogy a fiatalok túlnyomó többsége nem tartja biztonságos fizetőeszköznek a bankkártyákat. Elsősorban a lopástól és hamisítástól tartanak a legtöbben, a jegybank adatai szerint pedig tényleg a lopott kártyák révén keletkezik a legtöbb kár, a hamisítás pedig a második a sorban. Fontos kiemelni, hogy a piac méretéhez képest a visszaélések összértéke elenyésző. (A 3 ezer milliárd forintos piacon hamisítással kapcsolatban 60 millió forintos kárértéket jelentettek be.)
A Citibank stratégiája, hogy aktív kártyákkal, komoly értékbeli növekedést produkáljon, tehát nem a volumen alapú bővülésre helyezik a hangsúlyt. A chip-migrációval kapcsolatban a bank képviselői kiemelték, hogy akkor állnak át az új rendszerre, amikor az elfogadóhelyek többsége képes lesz kezelni a biztonságosabb kártyákat.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


