Megtörte a csendet a világ hitelkártyapiacán vezető szerepet betöltő Citibank a mai sajtótájékoztatón, melyen a hazánkban is dinamikus fejlődést mutató szegmens részleteibe avatták be a résztvevőket.
Takó Attila a bank piackutatási és fejlesztési menedzsere az MNB korábbi kutatása kapcsán kiemelte, hogy a 18-30 évesek körében a tájékozottság szintje bőven hagy kívánnivalót maga után. A legtöbben a bankok által használt bonyolult pénzügyi nyelvezet miatt lesznek bizalmatlanok, illetve veszítik el érdeklődésüket.
A megkérdezett 18-30 évesek 50%-a nem volt biztos abban, mi is a hitelkártya és milyen jellemzőkkel bír. A piaci trendeket alapul véve a közép-kelet-európai régióban hitelkártyaszám tekintetében a középmezőnyben vagyunk. A szakértők a kártyával való költések dinamikus növekedését prognosztizálják.
A hitel és betéti kártyák megoszlása terén ki kell emelni, hogy tavaly a hitelkártyák aránya az össz kártyaszámon belül elérte a 17%-ot.
Juhász Attila, a bank marketingkommunikációs vezetője hangsúlyozta, hogy az árérzékenység igen fontos kritérium a hitelkártyák terén is. A világos kondíciók mellett a fogyasztók a tervezhetőséget és a praktikusságot tartják szem előtt.
A Citibank adatai szerint ügyfeleik 80%-ban vásárlásra használják hitelkártyáikat, és az ügyfelek személyes hitelkeretüket 40-50%-ig használják ki.
A hitelkártyapiacon az egyik legdinamikusabban fejlődő szegmens a társmárkás kártyák területe, melyben a Citi világszerte 223 partnerrel van jelen. A co-branded kártyák aránya az összes bankkártyán belül 2001-2006 között 2%-ról mintegy 11%-ra nőtt, a hitelkártyákon belül pedig 17%-os a társmárkás plasztikok szelete.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A jövőben a hitelkártyapiacon a differenciálás igen fontos eszköze lesz a co-branded programok széles köre. Hazánkban az összes co-branded termék több mint felét a Citibank bocsátotta ki. (A Citi portfolióján belül is nagyságrendileg 50%-os a társmárkás kártyák aránya.)
Az MNB kutatásából az is kiderült, hogy a fiatalok túlnyomó többsége nem tartja biztonságos fizetőeszköznek a bankkártyákat. Elsősorban a lopástól és hamisítástól tartanak a legtöbben, a jegybank adatai szerint pedig tényleg a lopott kártyák révén keletkezik a legtöbb kár, a hamisítás pedig a második a sorban. Fontos kiemelni, hogy a piac méretéhez képest a visszaélések összértéke elenyésző. (A 3 ezer milliárd forintos piacon hamisítással kapcsolatban 60 millió forintos kárértéket jelentettek be.)
A Citibank stratégiája, hogy aktív kártyákkal, komoly értékbeli növekedést produkáljon, tehát nem a volumen alapú bővülésre helyezik a hangsúlyt. A chip-migrációval kapcsolatban a bank képviselői kiemelték, hogy akkor állnak át az új rendszerre, amikor az elfogadóhelyek többsége képes lesz kezelni a biztonságosabb kártyákat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.