3 °C Budapest
A vidéki vendéglátóegységeknek nem könnyű megállni a helyüket a jelenlegi gazdasági helyzetben és a csökkenő vendégforgalom közepette. De vajon hogyan tudnak kitűnni a tömegből, és szólíthatják meg a helyi és a turista vendégeket?

Borzasztó hajrában vannak a vidéki éttermek: csak így tudnak talpon maradni?

2023. szeptember 23. 07:32

A vidéki vendéglátóegységeknek nem könnyű megállni a helyüket a jelenlegi gazdasági helyzetben és a csökkenő vendégforgalom közepette. De vajon hogyan tudnak kitűnni a tömegből, és szólíthatják meg a helyi és a turista vendégeket? Ebben segíthet a gasztronómiai marketing, amely nem csak az online jelenlétet és a közösségi média használatát jelenti, hanem az élményalapú marketinget, az árazást, a rendezvényszervezést, és a helyi közösség bevonását is. Mindezekről beszélgettünk Tanai Leventével, a BOOM csoporthoz tartozó Hypin’ marketing ügynökség gasztro marketing szakértőjével. Csapatuk kreatív marketingeszközökkel segítik a vidéki vendéglátóegységeket abban, hogy kitűnjenek a tömegből.

HelloVidék: Milyen hatással van a gasztronómiai marketing a vidéki vendéglátóegységek hírnevére, megkülönböztetésére, lojalitására és elégedettségére? Van-e hatása a vendégforgalomra?

Tanai Levente: A vidéki éttermek legnagyobb nehézsége jelenleg a gazdasági helyzet és a csökkenő éttermi látogatószám. A márkaépítés nem csak az online térben tud zajlani, hiszen az ár-érték arány talán még sosem volt ilyen fontos a vendégeknek. Ezért érdemes nem csak megfelelő hirdetéseket indítaniuk lokálisan, de az ételek árazására is különös figyelmet kell szentelniük. A lojalitás és az elégedettség leginkább a Google Cégem véleményekben látszódik meg, (de ott nagyon). Érdemes tehát komoly figyelmet szánniuk a vélemények válaszolására és az esetleges kritikák feldolgozására és kijavítására.

HelloVidék: Hogyan segíthet a gasztronómiai marketing a vidéki vendéglátóegységeknek vonzóbbá válni a helyi és turisták számára?

Tanai Levente: Amennyiben turisták által kedvelt helyszínen található az étterem természetesen segíthet, kiemelten fontos azonban hol, kit szólítanak meg, ugyanis csakis a megfelelő platformok használatával tudják elérni a vendégeket; így a külföldi vendégek leginkább Tripadvisoron érhetőek el, míg a hazai vendégeket inkább a közösségi médiában, és a Google értékelő rendszerén tudják megszólítani.

HelloVidék: Hogyan használják ki a vendéglátóegységek az élményalapú marketing lehetőségeit?

Tanai Levente: Leginkább rendezvényszervezés témában tudják kihasználni, de az ételek tálalása vagy a vendégekkel való kommunikáció is ide sorolható. Mindenképp érdemes a marketingmix tervezéseknél az élményalapú megoldások lehetőségét feltérképezniük.

HelloVidék: Milyen szerepe van az online jelenlétnek és a közösségi média használatának a vidéki éttermek és kávézók marketingstratégiájában?

JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 870 000 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 56 207 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,75%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 343 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Tanai Levente: Sajnos a legtöbb étteremnél még marketingstratégiáról sem tudunk beszélni. Általában ez a fontos tényező elmarad a kisebb, de akár a nagyobb vendéglátóhelyek esetében is. A válasz természetesen, hogy egyértelműen használniuk kell a közösségi médiát és a lehető legjobban meg kell szólítaniuk a vendégkörüket. Érdemes aktívan tartaniuk a közösségi média csatornákat és minimum heti 3 tartalmat megosztaniuk, hogy a figyelem megmaradjon.

HelloVidék: Milyen kreatív marketingeszközök alkalmazhatók a vendéglátóegységekben annak érdekében, hogy kitűnjenek a konkurenciából?

Tanai Levente: 0. lépésben érdemes egy konkurenciakutatást készíteni, amivel feltérképezik a piacot. Ezután át kell nézniük részletesen, hogy ki mivel próbál meg kitűnni. Ide leginkább az élményeket lehet becsatolni. Legyen az ő vendéglátóhelyük az, amely a legjobb élményeket szerzi a vendégeinek. Legfőképpen tehát azt kell szem előtt tartani, hogy az adott vendéglátó egység hogyan képes nem csak a kiváló étellel, hanem egy komlplex gasztronómiai élménnyel megajándékozni a vendégeket.

HelloVidék: Hogyan lehet a helyi közösséget bevonni a gasztronómiai marketingbe? Lehetséges-e a helyi támogatást és lojalitást növelni?

Tanai Levente: Különböző tematikus rendezvények szervezésével és a célközönség megértésével. Nem mindegy, hogy inkább az idősebb korosztály látogatja az adott helyet, vendéglátóhelyet vagy az egyetemisták. Ha megértik a célközönségüket és az ő gondolkodásukat, akkor ezután tudnak nyitni az érdeklődési körük felé. Ami viszont mindennél fontosabb, az az őszinte kommunikáció. Ha hazudnak a követőiknek, előbb vagy utóbb kiderül és ez nagyon negatívan fog hatni a forgalomra is.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. január 13. hétfő
Veronika
3. hét
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33