Egy boldog, elégedett dolgozó kevesebbet hiányzik, ellenállóbb a stresszel szemben, termelékenyebb és kreatívabb,
Kulcsfontosságú dolog hiányzik sok cég fiókjából: pedig ezen múlhat, siker, vagy bukás lesz
Egyre nagyobb szerepe van az innovációnak, ennek ellenére a magyar cégek mindössze 4 százaléka tartja magát az adott ágazatban vezető innovátornak. A bátorság mellett több dolog is hiányzik, a magyar cégek innovációs kedve minimum visszafogott.
Sok vállalatnak továbbra sincs a következő időszakban tervezett fejlesztéseket megalapozó írásos innovációs stratégiája, az elmúlt időszakban azonban valamelyest javult a helyzet innováció terén, 2021 első felében a vállalatok 12 százaléka, a másodikban már a 18 százalékuk rendelkezett tervekkel.
Friss adatok szerint reálisabban látják saját magukat innovációs stratégia szempontjából a magyar vállalatok a K&H 2021 második felében készült innovációs index szerint, amely a 300 millió forintot meghaladó éves árbevételű magyar cégek innovációs stratégiáját és az adott ágazaton belüli szerepét vizsgálta.
Reálisabban látják az innovációs aktivitásukat a vállalatok, mint fél évvel korábban. Csökkent a magukat vezető innovátornak gondoló cégek aránya. A 2021 első felében még a 8 százalékuk gondolta ezt, a másodikban már csak a 4 százalékuk
- ismertette az eredményeket Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A magukat az átlagosnál innovatívabb cégnek tartó vállalatok aránya 66 százalékról 58 százalékra csökkent. Az innovációkhoz, fejlesztésekhez, ezen keresztül a versenyképesség növeléséhez és a tartós növekedéshez bátorságra, avagy kockázatvállalásra van szükség. A kutatás szerint azonban csak a cégek ötödénél születnek agilis, kockáztató, innovációs döntések. A vállalkozások túlnyomó része tehát óvatos.
Továbbra is kevés vállalatnak van konkrét lépéseket, terveket tartalmazó írásos innovációs stratégiája. A felmérés szerint 2021 második felében a megkérdezett cégek 18 százaléka rendelkezett ezzel, ami még mindig kisebbséget jelent, ugyanakkor javulást tükröz a félévvel korábbi helyzethez képest, amikor még csak 12 százalékuknak volt írott innovációs terve.
A visszafogott innovációs kedvre utal az is, hogy a vállalatok 58 százaléka nem tervez változtatni innovativitásának jelenlegi szintjén. Emellett szignifikánsan csökkent azok aránya, akik több innovációra számítanak a következő 2 évben, ahhoz képest, amennyit a megelőző 2 évben megvalósítottak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A koronavírus-járványból adódó bizonytalanság természetesen okot ad a cégeknek arra, hogy óvatosak legyenek, ez pedig visszafogja az innovációs kedvet, de a gazdaság újraindulása jó apropót adhat az innovációk felpörgetéséhez
- tette hozzá Németh Balázs.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.