Működik a legális tűzifa-trükk: így jutnak 2024 telén is olcsó tüzelőhöz az élelmesek
A lakosság saját felhasználásra, az adott erdészeti igazgatósággal kötött szerződés alapján gyűjthet faanyagot a kijelölt területeken
A lakosság saját felhasználásra, az adott erdészeti igazgatósággal kötött szerződés alapján gyűjthet faanyagot a kijelölt területeken
A globális tengeri kereskedelem a világjárvány, geopolitikai feszültségek és az éghajlatváltozás okozta zavarok miatt most szembesül az elmúlt évtizedek legnagyobb kihívásaival.
Nem adtak engedélyt a spanyol hatóságok egy Izraelbe tartó, fegyvereket szállító hajónak, hogy megálljon a délkelet-spanyolországi Cartagena kikötőjében.
Több mint negyven százalék súlytöbblettel közlekedett az a jármű, amit Csongrád-Csanád vármegyében állítottak meg a NAV Bevetési Igazgatóságának pénzügyőrei.
A munkaerőpiaci aktivitás növelése, valamint a szállítmányozási és személyszállítási területen tapasztalható sofőrhiány enyhítése érdekében gépjárművezető képzési program indul 2024. március 1-jén.
Ezúttal nem kalózok, hanem saját céljaikért bármire képes lázadók támadnak meg hajókat a Közel-Keleten, ezzel azonban taccsra vágták szinte a teljes világgazdaságot.
Többen hajózási vállalat is felfüggesztette a konténerhajók áthaladását a Szuezi-csatornán, ezzel nem csak maguknak, de a globális gazdaságnak is komoly problémát okozva.
A többi ágazathoz hasonlóan a szállítmányozás területén is jelentős volt a visszaesés 2023-ban.
Felfüggeszti a konténerszállítóinak áthaladását a Vörös-tengeren a Maersk, miután a jemeni húszi lázadók több teherhajót is megtámadtak az utóbbi időben.
A külföldi tőkebeáramlás következtében végre lélegzetvételhez juthat a hazai szállítmányozás.
Októbertől az útdíjak 17 százalékkal emelkednek, emellett januártól egy környezetvédelmi díjat is fizetniük kell a fuvarozással foglalkozó cégeknek.
A növekvő bevándorlás ellenére 2021-ben a sofőri állások 10 százaléka volt betöltetlen, 2022-re ez 14 százalékra növekedett.
Januártól csaknem tizenöt százalékkal emeli szállítási díjait Magyarországon a DHL.
Az EU-s előírások és ajánlások ellenére hazánkban tavaly nőtt a közúti, illetve csökkent a vasúti szállítmányozás aránya - Brüsszel éppen fordítva szeretné.
Napokon belül szakhatósági engedély kell majd a 2,5 tonnánál nagyobb tömeget szállító kisteherautósoknak.
A nemzetközi kereskedelemben a zavarok legalább 2023-ig tartanak, tízszeresére nőtt a tengeri szállítmányozás költsége.
A világkereskedelem továbbra is az egyik feltétele a világ fejlődésének, a nemzetek felzárkózásának, gazdagodásának is.
A társaság üzleti tevékenységére az orosz-ukrán konfliktus jelenleg nincs hatással.
A járványhelyzet hatása számos más ágazatban visszaszorulni látszik, azonban a munkaerőhiány még mindig aktuális probléma.
Az üzemanyag-drágulás csak egy a sok olyan tényező közül, amelyik alapjaiban rengeti meg a szállítmányozást.