Itt a bérszövetség direkt hadüzenete: vajon mit lép erre a főváros?
Sürgős bértárgyalást kezdeményez a napokban alakult bérszövetség a fővárossal.
Sürgős bértárgyalást kezdeményez a napokban alakult bérszövetség a fővárossal.
Figyelemfelkeltő aláírásgyűjtésbe kezdtek a BKV-s járművezetők, s meglepő módon az operatív törzstől kérnek sürgősen védelmet a járvány ellen. A szakszervezetek ugyanis hetek óta hiába kérik az illetékesektől a legfontosabb intézkedések bevezetését, egyebek között a tavasszal jól bevált elsőajtós fel- és leszállás felfüggesztését, a sofőrök kordonnal való védelmét, valamint az állandó maszkviselési kötelezettség alóli felmentését, ezekből mostanáig semmi nem valósult meg.
Őket elfelejtették megkérdezni...
Az egységes autóbusz-vezetői bérrendszert is megvalósító, átlagosan 10 százalékos béremelésről kötött megállapodást március 12-én a Volánbusz és a Volánbusz Közlekedési Szakszervezet. A megállapodást a Közúti Közlekedési Szakszervezet és a Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége is egyetértőleg aláírta.
Átlagosan tíz százalékos béremelésben állapodtak meg - januártól visszamenőleg - a szakszervezetek a BKV vezetésével a ma kora délután kezdődött kollektív munkaügyi vita harmadik fordulójában. A sztrájkkészültséget a megállapodás aláírásáig felfüggesztették - közölte az Egységes Közlekedési Szakszervezet.
Eredménytelenül zárult a BKV-nál február 14-én - múlt hét pénteken - a sztrájk előszobájának számító kollektív munkaügyi vita első fordulója. A cég vezérigazgatója változatlanul 8 százalékot ajánlott, így a szakszervezetek is kitartottak a 15 százalékos követelés mellett. Folytatás holnap, február 18-án. A sztrájk előkészítése megkezdődött - olvasható az Egységes Közlekedési Szakszervezet közleményében.
Nem elégednek meg a 8 százalékkal. Az EKSZ és a többi szakszervezet azonban továbbra is kitart a 15 százalékos követelés mellett, hiszen a hosszú hónapok hallgatása után most először elhangzott százalékokat az érdekvédők kiindulási alapnak sem tekinthetik.
Mi lesz ennek a vége?
A bértárgyalások megkezdését kezdeményezi a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet, amely már most leszögezte: 15 százalékos jövő évi emelést tart elfogadhatónak. Az viszont elfogadhatatlan a szervezet szerint, hogy a cégvezetés még mindig nem közölte, mikor, kiknek és mennyi kánikulapótlékot hajlandó utólag fizetni az idei nyári hőségben végzett munkáért.
Az állam nem csak a közszférában jelenik meg munkáltatóként, hanem az állami vállalatok tulajdonosaként is. Egy friss elemzés bemutatja, miként alakultak ezeknél a cégeknél a fizetésemelések.
Ötről nyolc százalékra módosította béremelési ajánlatát ma a BKV, a szakszervezetek azonban még nem döntöttek, elfogadják-e. A fordulat azonban arra már most is mindenképpen jó, hogy az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) szüneteltesse az esetleges sztrájk előkészítését.
A társaság ugyanis felmondta a szerződést a biztosítóval.
12 százalékos bérfejlesztésről szól a megállapodás.
Megalázónak tartják a béremelési javaslatot.
Jóból is megárt a sok.
A mesés bér sem lehet elég.
Kritikus a munkaerőhiány.
Nem tudnak már mást tenni az alacsony bérek ellen.
Nem tudják vidéki sofőrökkel pótolni a hiányt.
A vezetők órákig nem könnyíthetnek magukon.