Áramkimaradás okozott jelentős fennakadásokat a londoni metróhálózaton, több vonal teljesen leállt, és számos állomást be kellett zárni.
Nem írta alá az Egységes Közlekedési Szakszervezet a BKV béremelési javaslatát, mert azt megalázónak tartják - mondta el Nemes Gábor szakszervezeti vezető a HírTV-nek.
12 százalékos béremelési javaslatot tett le az asztalra a cég, ám a dolgozók elégedetlenek. Nemes Gábor szerint folyamatosan távoznak az alkalmazottak a cégtől, és már csaknem ezer dolgozó helyezte letétbe feltételes felmondólevelét, nemcsak az alacsony fizetés, hanem a munkakörülmények miatt is.
- mondta el a szakszervezet elnöke.
Cikkünk megjelenése után a BKV Zrt. a lenti tájékoztatást küldte el lapunknak, melyet teljes egészében, változtatás nélkül közlünk.
"Az EKSZ-elnök kommunikációs stratégiájának egyik eleme sok esetben a félretájékoztatás, a fenyegetődzés, a vádaskodás, a zavarkeltés, az információk torzítása és a bizonytalanságban tartás. A Nemes Gábor EKSZ-elnök nyilatkozatában elhangzott bérfejlesztés a Főváros, mint tulajdonos hozzájárulásával átlagosan 12 %-os mértékű. Az EKSZ vezetője által képviselt szakszervezet tagságának döntő részét képező autóbuszvezetők esetében ez még magasabb. Tekintettel arra, hogy a BKV Zrt. 2017-ben egyszer már végrehajtott egy átlagosan 15 %-os bérfejlesztést, az autóbuszvezetők jövedelme egy év alatt igen jelentősen növekedett.
Az EKSZ képviselője a bértárgyalás során egységes, 12 %-os bérfejlesztési követelést fogalmazott meg. Ez az EKSZ tagsága számára összességében kedvezőtlenebb mértékű béremelést jelentett volna, mint amiben a munkáltató az érdekképviseletekkel megállapodott.
A jelenlegi bérmegállapodást az EKSZ-en, és a vele stratégiai szövetségben lévő érdekképviseleten kívül az összes többi szakszervezet (2 szakszervezeti szövetség, 7 szakszervezet) - akik a Társaság munkavállalóinak túlnyomó többségét képviselik - elfogadta. Mi több, az EKSZ-szel ellentétben több szakszervezet elismerte a munkáltató erőfeszítéseit, hogy - egyedülálló módon - a tárgyévet megelőző évben lefolytatta és eredményesen lezárta a tárgyalásokat. Ez azért valósulhatott meg, mert az EKSZ-en kívül az összes többi szakszervezet konstruktívan állt a tárgyalásokhoz.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nemes Gábor szerint "közel 1000 munkavállaló helyezte letétbe nála a felmondását az embertelen feltételek miatt". Ezt azonban soha, semmilyen módon nem sikerült bizonyítania. Megjegyezzük: az állítólagos felmondólevelek száma gyakorlatilag megegyezik az EKSZ teljes taglétszámával. Jellemző módon semmilyen más szakszervezet nem jelezte a munkavállalók ilyen tömeges távozásának veszélyét, illetve elégedetlenségét a bérfejlesztéssel kapcsolatban.
Az optimális létszámtól a járművezetői létszám ugyan elmarad, de a jelenlegi megbízások teljesítéséhez elégséges. Társaságunknál a szükséges létszám biztosítása érdekében folyamatos a járművezetői felvétel, emellett a képzésre is nagy hangsúlyt fektetünk. Az autóbuszvezetői állomány jelenlegi létszámához képest százas nagyságrendben történő további bővítése ugyanis szükséges lesz. Összességében a jelenlegi helyzetet tekintve társaságunknál nincs olyan járművezetői hiány, amit ne tudnánk pótolni, megelőzve ezzel az esetleges létszámhiányból adódó működési zavarokat.
Társaságunk továbbra is elkötelezett a munkavállalóinak megtartása mellett. Ezért tartjuk jelentős eredménynek a 2018. évre vonatkozó bérmegállapodást, amelyre a Fővárosi Közgyűlés januári ülésén biztosíthat forrást."

Indulhat a tippelés meddig bírja a Petőfi híd: a felújítás tervezésének megpályáztatására sincs pénz
Budapest vezetése egyelőre nem tudja megkezdeni a súlyosan korrodálódott Petőfi híd felújítását.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


