Ez a hazai sztráda a legnagyobb pénzcsináló: hihetetlen, mennyit szed be az állam az autópályákból
Tavaly jelentősen nőtt az e-útdíj bevétele, amely a nehézjárművek úthasználata után került befizetésre.
Tavaly jelentősen nőtt az e-útdíj bevétele, amely a nehézjárművek úthasználata után került befizetésre.
Próbarendszámokkal csalt el mintegy 50 millió forintnyi útdíjat egy fuvarozócégeket vezető házaspár - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kedden.
A pótdíjfizetés rendszerét átalakítják, és a szabálysértő járművezetők magasabb díjtételekre számíthatnak. A kormány célja jelentős többletbevétel elérése a költségvetés számára.
Az úthasználati jogosultság egy, a vásárló által megjelölt naptári napra lesz érvényes, 0 órától 24 óráig, és a teljes hazai díjköteles úthálózaton használható lesz.
Április 1-től kell csak a buszoknak használatarányosan fizetniük az útdíjat, mivel a fuvarozói érdekképviseletek kérésére a kormány elhalasztotta az új rendszer bevezetését.
Több mint 3 millió hazai felségjelzésű járműre érvényes éves országos és vármegyei autópálya matrica jár le hamarosan az autovignet.hu tájékoztatása szerint.
Az építőiparban a szállítási díj legalább 5, de akár 25 százalékot is kitehet az építkezés helyszínére szállított építőanyag árából.
A fuvarozók jelentős gondokkal küzdöttek a tavalyi évben, melyeknek egy része az idei évben is kitart a HelloVidék cikke szerint.
Az útdíjak, az üzemanyagok adója és a bérköltségek is nőnek, emelkednek a raktárbérleti díjak.
A magyar útdíj átlagosan 50-60%-kal, a német pedig 70-83%-kal kerül majd többe 2024-ben.
230 km-rel bővül a hazai díjköteles gyorsforgalmi útszakaszok hossza az Építési és Közlekedési Minisztérium új rendelete szerint.
Ennyi lesz jövőre a heti-, a havi-, és az éves országos autópálya matrica, illetve ennyit kérnek majd a vármegyei matricákért.
Magyarország az Uniós kötelezettségnek elegedetéve 2024 február 1-jétől az autóbuszok is átkerülnek a használatarányos útdíjfizetésre.
A fuvardíjak 25-30 százalékkal kell hogy emelkedjenek januárban, ez valamilyen szinten meg fog jelenni a bolti árakban.
Megjelentek a 2024-es pályamatrica-árak a Nemzeti Útdíjfizetési Zrt.-nél. A díjak az augusztusi infláció mértékével emelkednek jövőre.
A két szakmai szervezet továbbra is aggályosnak tartja az egyoldalúan meghozott, a szakmai szempontokat figyelmen kívül hagyó útdíjstratégiát.
Jövőre a teherautók többségénél 40-50 százalékkal, de a korszerűtlenebb járműveknél akár még nagyobb arányban emelhetik a használatarányos útdíjakat.
Negyedével drágulhat a buszozás Magyarországon jövőre, ha a buszoknak valóban a teherautókhoz hasonló kilométer alapú útdíjat kell fizetniük a fuvarozóknak.
120 milliárd forint pluszbevételre számít a kormány azzal, hogy több, eddig nem fizetős útszakaszon is díjat szedne.
Növelné a tranzitforgalmat a kormány. A tervek szerint minőségi szolgáltatásokat vezetnének be, mint az őrzött parkolók és szálláshelyek, illetve hatékonyabb útdíjellenőrzés lenne.