Nőtt a csak belföldi utazást tervezők aránya A Magyar Turizmus Zrt. 2005 óta minden főszezon elején vizsgálja a magyar lakosság május-szeptemberi időszakra vonatkozó utazási terveit. Az elmúlt évek tendenciáit vizsgálva elmondható, hogy a belföldi úti célok népszerűsége 2010-ben tovább növekszik.
Az idei utazási terveket a tavalyiakkal összehasonlítva az alábbi főbb megállapításokat érdemes kiemelni:
- az idei évre nőtt a csak belföldi utazást tervezők aránya (73,2% csak belföldi utazás tesz), ezzel párhuzamosan csökkent a mind belföldi, mind külföldi utazást tervezők aránya;
- a belföldi főutazások minden eddiginél magasabb arányban irányulnak a Balaton régióba (2005: 38%, 2006: 40,3%, 2008: 47,2%, 2009: 38,1%, 2010: 56,7%), a külföldi utazásoknak továbbra is Horvátország a legfőbb úti célja;
- várhatóan nőni fog a belföldi utazások időtartama;
- a belföldi utazások esetében növekszik a fizetős szálláshelyet igénybe vevők aránya: 2009-ben a belföldi utazások 40%-ában, 2010-ben 46%-ában tervezik fizetős szálláshelyek igénybevételét, ugyanakkor a belföldi főutazásokat tekintve minimálisan csökken a fizetős szálláshelyet igénybe vevők aránya (2009-ben 63,0%, 2010-ben 61,9%);
- a belföldi és a külföldi főutazások esetében is - az előző évek tendenciájától eltérően - a legfontosabb időpont az utazásra a július helyett az augusztus lett,
- 2010-ben fesztiválokban utazunk (a lakosság 35,2%-a tervezi valamilyen fesztivál meglátogatását utazása alatt);
- a magyar lakosság várhatóan 215 milliárd forintot fog nyári utazásaira fordítani, amely összeg 56,1%-át belföldi (121 milliárd forint), 43,7%-át külföldi (94 milliárd forint) utazásra fogják költeni. Az év legfontosabb belföldi utazásaira várhatóan 82 milliárd forintot, külföldi utazásaira 65 milliárd forintot fognak fordítani az utazók.
Csaknem minden második háztartás tervez utazást 2010 nyarán
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A 2010-es főszezonra a magyar háztartások 46,1%-a tervez utazást. Ugyanakkor 1,6% még nem tudja biztosan, hogy a háztartásból ebben az időszakban fog-e valaki utazni, 52,3%-a pedig biztos benne, hogy egyetlen utazást sem fognak tenni. (2009-ben az utazást tervezők aránya 51,8%, a "nem tudja" válaszok aránya 1,2% volt, 47,0% pedig biztosan tudta, hogy nem utazik sehova abban az évben.)
Minél fiatalabb a megkérdezett, minél jobb a háztartás anyagi helyzete, annál valószínűbb, hogy a háztartás a nyári időszakra tervez utazást. Azok, akik nem terveznek utazást, többségükben (79,1%) anyagi okokra hivatkoztak. A további okok között az egészségügyi állapot (27,8%), az életkor (14,7%), valamint a családi okok (12,4%) szerepeltek.
Az utazást tervezők több mint nyolctizede belföldön (is) utazik, ezen belül 73,2% csak belföldi, 13,3% pedig belföldi és külföldi utazást is tesz. Itt is érvényesül az az általános tendencia, amely szerint - részben - a gazdasági válság hatására tovább erősödik a belföldi turizmus szerepe az utazásokban: az előző évi felmérés szerint 72,2% csak belföldi, 14,6% pedig belföldi és külföldi utazást is tervezett. Ugyanakkor a csak belföldre utazóknál a tervezett utak átlagos száma némiképp csökkent: 2,04-ről 1,80-ra.
Nekünk ismét a Balaton a riviéra
A tervezett belföldi utazások valamivel több mint kétötöde (42,1%) a Balaton turisztikai régióba irányul (ez a 2009. évet leszámítva - amikor 28,5% volt a tervezett balatoni utazások aránya - körülbelül megegyezik a korábbi évek arányaival), amelyet a Dél-Alföld (11,2%) és az Észak-Magyarország (8,4%) követ. Azok közül, akik belföldi utazást terveznek, 4,1% még nem döntött arról, hogy pontosan hová utazik.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.