A kereskedelmi márkás élelmiszerek bolti forgalma az első félévben 14 százalékkal emelkedett, a háztartási vegyiáruk és kozmetikumoké pedig 18-cal, tavaly január-júniushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. A kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek együttes forgalma meghaladja a 165 milliárd forintot, hat hónap alatt.
Élelmiszer vásárlásánál a boltok pénztárainál minden ötödik, vegyiárunál minden hatodik forint kereskedelmi márkás termékekért fizetünk. Az ilyen termék vagy valamelyik lánc nevét viseli, mint például CBA, Coop, Spar, Tesco, vagy fantázianév, és kizárólag egy bizonyos vállalat árusítja.
Élelmiszernél kiemelkedik a kereskedelmi márkák 49 százalékos részaránya állateledel bolti eladásából, értékben, majd utána következnek a mélyhűtött árucikkek és a reggeli ceráliák 32-32 százalékkal.
Legalacsonyabb az arány a forró italoknál (10 százalék) és égetett szeszesitaloknál (12). Az alacsony mutatók azt is jelzik, hogy ezekbn a kategóriákban nagyon erősek a gyártói márkák. Háztartási vegyiáruknál legnagyobb a kereskedelmi márkák piaci részaránya háztartási papírnál (44 százalék), babaápolási termékeknél (34) és női higiéniai termékeknél (14).
A másik véglet: A hajápolás és a fogkrémet, fogkefét magában foglaló szájápolás kategóriájában a mutató csak 5, illetve 7 százalék.
Figyelemre méltó, hogy az erősen támogatott, vezető gyártói márkák többségének piaci részesedése nem csökkent a legutóbbi hónapokban. Ebből a szempontból megemlíthető élelmiszereknél, többek között a sör, szénsavas üdítőital, gyümölcslé, szeletes csokoládé vagy gyümölcsjoghurt. Ez azt mutatja, hogy a fogyasztók egy része hajlandó megfizetni a prémium árat a magas minőségért.
A kereskedelmi márkák forgalmának növekedése összefügg a diszkont láncok térnyerésével, mivel abban a bolttípusban az értékesítés körülbelül 50 százaléka jut saját márkás cikkekre, forintban. A diszkontok kulcshelyzetet töltenek be a fogyasztói árak különbsége szempontjából is. Ugyanis a kereskedelmi márkák magyarországi, átlagosan 40 százalékos árelőnye sokkal nagyobb, mint általában az EU tagországaiban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Nielsen fogyasztói kutatásai szerint Magyarországon a kereskedelmi márkás termékek ismertsége és elfogadottsága tovább növekedett. Többek között azért, mert a fogyasztók egy része az utóbbi hónapokban úgy törekszik fogyasztása fenntartására, hogy olcsóbb termékeket vásárol, illetve alacsonyabb árszínvonalat kínáló boltokat választ.
Nemzetközi összehasonlításban Magyarországon viszonylag alacsony a kereskedelmi márkák piaci részesedése. Élelmiszernél 22, háztartási vegyiárunál 17 százalék jutott rájuk az első félévben. Ennél magasabb az öszesített részarányuk például öt nagy európai piacon: Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Spanyolországban és Olaszországban 25-33 százalék között mozog.
Pluszt jelent a láncok saját márkáinak fejlődésénél, hogy a kereskedelmli vállalatok felhasználhatják őket fogyasztóik lojalitásának erősítéséhez, és a lánc, az üzlet márkaértékének növeléséhez.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.