Újabb sikeres évet zárt 2008-ban az Allianz az általa Új Európának nevezett Közép-Kelet-Európai régióban. A pénzpiacokon tapasztalható zűrzavar ellenére a csoport növekedési pályán maradt.
A vagyon- és balesetbiztosítási, valamint az élet- és egészségbiztosítási üzletágban a bruttó díjbevételek 11 százalékkal, 4,18 milliárd euróra nőttek, szemben a 2007. évi 3,76 milliárd eurós értékkel.
Minden Új Európa területén működő Allianz vállalat pozitívan járult hozzá ahhoz, hogy létrejöjjön ez a kétszámjegyű növekedés a jelenlegi - és különösen a 2008. negyedik negyedévében tapasztalható - nehéz piaci helyzetben. Az üzemi eredmény 2008-ban 9,8 százalékkal 348 millió euróra emelkedett, szemben a 2007. évi 317 millió eurós értékkel.
A pénzügyi piacok erős pangása ellenére a biztosítási díjbevételek összvolumene a negyedik negyedévben több mint 11 százalékkal 990 millió euróra nőtt, szemben 2007. ugyanezen negyedévének 891 millió eurós értékével. Az üzemi eredmény ugyanebben az időszakban 46 százalékkal 76 millió euróra nőtt, szemben az előző évi 53 millió eurós értékkel.
"Az Új Európában működő Allianz vállalatok stabil teljesítményét ügyfeleink bizalma alapozza meg. Ügyfeleink és partnereink méltányolják az Allianz pénzügyi erejét ezekben a nehéz időkben. Mivel az ügyfelek erős tőke-ellátottsággal rendelkező, megbízható, hosszú távú partnert keresnek pénzügyi igényeik kielégítéséhez, megfelelő pozícióban vagyunk ahhoz, hogy hasznunkra fordítsuk alapvető erősségeinket" - jelentette ki Werner Zedelius, az Allianz növekvő piacokért felelős igazgatósági tagja.
Az Allianz Magyarországon
Az előzetes, nem auditált és nem konszolidált adatok szerint Magyarországon az Allianz Hungária Zrt. a casco bónuszt is beleszámítva 2,6 milliárd forinttal, 1,4 százalékkal 185,7 milliárd forintra növelte díjbevételét 2007-hez képest. Az életbiztosítási ág díjbevétele 45,2 milliárd forint, a nem-élet ág díjbevétele 140,5 milliárd forint volt 2008-ban. Az adózott eredmény 7,9 milliárd forintra rúgott. A társaság mérleg főösszege 345,3 milliárd forint, amely 28,2 milliárd forinttal, 8,9 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest. Forrás oldalon a biztosítástechnikai tartalékok, és a kötelezettségek, eszköz oldalon pedig a befektetések és követelések növekedése volt a meghatározó.
"Különleges év volt a tavalyi, hiszen az ősszel kezdődött pénzügyi válság rányomta a bélyegét a magyar biztosítási ágazat teljes évi teljesítményére. Az összképet tekintve úgy gondolom, hogy az Allianz Hungária ezekben a rendkívüli időkben is állta a sarat. Az előzetes adatok alapján a társaság bruttó díjbevétele - szemben néhány fontos versenytársával - nem csökkent, hanem kismértékben növekedett. Az Allianz Bank év végére megszerezte a százezredik ügyfelét, ami azt mutatja, hogy van kereslet az integrált pénzügyi szolgáltatások iránt. A tavaly őszi gfb-kampány elsöprő sikere pedig azt bizonyítja, hogy az Allianz hálózatában és csapatában rengeteg kiaknázatlan tartalék rejlik még." - jelentette ki Kisbenedek Péter elnök-vezérigazgató.
Üzletági teljesítmények Új Európában
A vagyon- és balesetbiztosítási üzletágban a díjbevételek 2008-ban 12 százalékkal 3,04 milliárd euróra nőttek, szemben a 2007. évi 2,72 milliárd eurós értékkel. A negyedik negyedévben a díjbevételek stabilan az előző évi 662 millió eurós szinten maradtak. Az üzemi eredmény 2008. negyedik negyedévében 95 százalékkal 74 millió euróra emelkedett, szemben a 2007. évi 38 millió eurós értékkel. Éves összehasonlításban az üzemi eredmény 2008-ban 17 százalékkal, 300 millió euróra nőtt, szemben a 2007. évi 256 millió eurós értékkel.
Lengyelországban ismét jó eredményeket ért el az Allianz: a díjbevételek több mint 25 százalékkal, 460 millió euróra nőttek, szemben a 2007. évi 367 millió eurós értékkel. Bár a gépjármű üzletág fontos szerepet játszott ezekben a pozitív fejleményekben, jó eredmények születtek a vagyon- és balesetbiztosítási termékportfolióban is. A régió más részein, így Csehországban és Bulgáriában az Allianz további 12, illetve 11 százalékos növekedést ért el.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az élet- és egészségbiztosítási üzletág kötelező biztosítási díjai 2008-ban 10 százalékkal, több mint 1,14 milliárd euróra nőttek, szemben a 2007. évi 1,04 milliárd eurós értékkel. A biztosítási díjbevételek 2008. negyedik negyedévében 52 százalékos növekedés mellett elérték a 328 millió eurót, szemben 2007. ugyanezen negyedévének 216 millió eurós értékével. Az üzemi eredmény 2008. negyedik negyedévében 87 százalékkal 2 millió euróra csökkent a 2007. évi 15 millió eurós értékről. Ez a fejlemény annak volt köszönhető, hogy a pénzpiaci válság miatt a befektetések értékvesztést szenvedtek el. Éves összehasonlításban az üzemi eredmény 21 százalékkal 48 millió euróra csökkent a 2007. évi 61 millió eurós értékről. A befektetések terén végrehajtott jelentős leírások ellenére az üzemi eredmény adatok összességében pozitívak maradtak 2008 összes negyedévében.
Az élet- és egészségbiztosítási üzletágban elért pozitív növekedés fő motorjai a magyarországi és a szlovákiai Allianz vállalatok voltak. Az Allianz Magyarországon működő vállalatainak díjbevétele 2008-ban 29 százalékkal 181 millió euróra nőtt, szemben a 2007-ben regisztrált 140 millió euróval. Ezt a növekedést egy sikeres, országos értékesítési kampány eredményezte. A Szlovákiában működő Allianz vállalatok a befektetési termékeknek köszönhetően túlteljesítették a tervszámokat. Ennek eredményeképpen a díjbevételek 2008-ban 23 százalékkal, 290 millió euróra nőttek, szemben a 2007-ben regisztrált 235 millió euróval.
Az Allianz a nyugdíjbiztosítási üzletágban is meghatározó szereplővé vált az új-európai régió országaiban. A jelenleg folyamatban lévő nyugdíjreformok közepette, a gyorsan fejlődő piaci környezetben az Allianz vonzó termékeket kínált ügyfeleinek, akik előre kívántak gondoskodni időskori megélhetésük forrásairól. Az üzletág által kezelt vagyon értéke a 2007. évi magas szinten, 5,1 milliárd eurón maradt.
Az ügyfélközpontúságot célzó tevékenységek bővítése Új Európa országaiban
2008 májusában az Allianz bővítette régiós jelenlétét a szlovéniai piacra történő belépéssel, ahol vállalati ügyfeleknek kínál biztosítási termékeket és szolgáltatásokat. A ljubljanai fiók létrehozásával az Allianz elkötelezte magát a helyi igényekre kidolgozott biztosítási megoldások nyújtása mellett, globális szakértelmére támaszkodva. Novemberben az Allianz Romániában is elindította direkt üzleti tevékenységét, így most már öt piacon aktív Új Európában (Románián kívül még Horvátországban, Csehországban, Magyarországon és Lengyelországban). E lépésnek köszönhetően az Allianz ügyfelei online módon juthatnak innovatív, kedvező árú biztosítási termékekhez ezeken a piacokon.
A folytatódó, ügyfélközpontúságot célzó tevékenységek keretében az Allianz növeli értékesítési és forgalmazói kapacitását, hogy még közelebb kerüljön az ügyfeleihez. Az értékesítésben dolgozók száma az új európai régióban a 2008-as év során több mint 16 százalékkal nőtt, így mára eléri a 35.000 főt, szemben a 2007. évi 30.000 fővel.
"2008-ban is a kiváló üzleti teljesítmény nyújtására koncentráltunk, melyet jól tükröznek eredményeink. Előnyünkre szolgál az is, hogy az ügyfelek "biztonságos kikötőket" keresnek, így láthatóan nő a minőség iránti kereslet. Mivel a folytatódó pénzügyi válság a régióra is hatással van, a közép-kelet-európai régió GDP növekedése visszafogottabb lesz. Ennek ellenére középtávon 4 százalékos GDP növekedésre számítunk az új európai régióban. Meggyőződésem, hogy ez a fontos és dinamikus régió a jövőben is az Allianz növekedésének motorja marad" - jelentette ki Klaus Junker, az Allianz Új Európáért felelős vezérigazgatója.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.