Akár 1,5 millió forint kártérítést is visszakövetelhet a biztosító azoktól, akik a téli időszakban nyári vagy lestrapált téli gumival közlekednek és okoznak balesetet.
Egy biztosításközvetítő adatai szerint a személygépkocsikra tavaly megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 205 200 forint volt, ami 9,5 százalékkal volt magasabb a 2022-ben tapasztalt 187 400 forintos szintnél.
Az új autók átlagos cascodíja 2023-ban 238 300 forint volt, ami 61 százalékkal magasabb, mint az évfordulós váltók 147 600 forintos éves összege. Azok az ügyfelek, akik használt autó vásárlásakor kötötték meg a casco biztosításukat, átlagosan 198 200 forintos díjat fizettek.
dr. Kozma Gábor, az Insura vezérigazgatója azt mondta, hogy a díjemelkedés mértéke nem közelítette meg az inflációt.
A díjemelkedés mértéke meg sem közelítette az éves átlagos infláció 17,6 százalékos mértékét, annak ellenére, hogy mind az alkatrészárak, mind a rezsióradíjak folyamatosan emelkedtek ebben az időszakban is. A növekedést kis mértékben az is visszafogta, hogy tavaly kevesebb új autót helyeztek forgalomba, így nagyobb volt a használt autókra kötött, alacsonyabb díjú casco szerződések aránya
- mondta a vezérigazgató.
A hazai személygépkocsi-állomány folyamatosan öregszik, átlagos életkora 2023 végén már közel 16 év volt. Ezért is törekszenek a biztosítók arra, hogy különböző termékekkel a korosabb autóknak is tudjanak megfelelő casco fedezetet nyújtani. Az Insura.hu adatai szerint a tavaly kötött casco biztosítások 12 százalékát 10 évnél idősebb járművekre kötötték.
Spórolunk az önrésszel?
Továbbra is szinte egyeduralkodók a 10 százalékos önrész vállalásával megkötött casco módozatok, ám míg egy évvel ezelőtt még a legkedvezőbb 10 százalék/50 ezer forintos verziót az autósok 23 százaléka választotta, ma már csupán 10 százaléka dönt e módozat mellett. Jelenleg messze a 10 százalék/100 ezer forintos önrész a legnépszerűbb (60%), de elgondolkodtató, hogy a 10 százalék/200 ezer forintos önrész aránya a tavalyi cascokötésekben az előző évi 16-ról 27 százalék közelébe emelkedett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A 10 százalék/200 ezer forintos önerő azt jelenti, hogy a károsult autós csak nagyobb összegű károk esetén tudja kihasználni a casco nyújtotta védelmet. Ezt mindenképpen célszerű mérlegelni akkor, amikor a magasabb önrész vállalásával akarunk évi néhány ezer forintot megspórolni
- hívta fel a figyelmet az Insura vezérigazgatója.
Sokan kötnek kiegészítő biztosítást a cascóhoz
Pozitív fejlemény ugyanakkor, hogy a megkötött casco szerződések mellé igen sokan, a szerződők több mint 38 százaléka köt valamilyen kiegészítő biztosítást is, közülük számosan több plusz fedezetet is igényelnek. A leggyakoribb kiegészítő fedezet az üvegkár-önrészbiztosítás, ez tette ki az összes ilyen szerződés 22 százalékát. Szintén igen népszerű az avulásmentes térítés (9%) és a hibás tankolás biztosítása (8%) is. Ezeken kívül főként a poggyász- és balesetbiztosítást, illetve a kölcsöngépjárművet biztosító termékeket választották az ügyfelek.
A többség az egyösszegű díjrendezést választja
Az ezzel járó díjkedvezmények hatására messze a legnépszerűbb díjfizetési gyakoriság az egyösszegű éves befizetés (52%) volt tavaly, ezt követte a negyedéves díjfizetés (38%), megelőzve a havi és a féléves gyakoriságot. Érdekesség, hogy 2022-ben még magasabb, 55 százalékos volt azok aránya, akik egy összegben fizették be a casco díját. Vélhetően a reálbérek időszakos romlása miatt tavaly többen döntöttek úgy, hogy kissé magasabb díjat fizetnek, de több részletben. Ezzel egy időben nagyot esett a csekkes befizetések részaránya: a 2022-es 18 százalék helyett tavaly már mindössze 8 százaléknyian választották ezt a formát.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Elindult az ország legnagyobb tartós élelmiszer gyűjtése, adománykártya vásárlásával is segíthetünk a rászorulóknak
Megkezdődött a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR közös adománygyűjtő akciója.
-
Mire költenéd a lakásszámládat?
Arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen célra fordítanák szívesen lakás-előtakarékossági szerződésüket.
-
Videó: kipróbáltuk, hogy működik a házhozszállítás a magyar diszkontláncnál
November közepétől a Penny vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagybevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül.
-
Nissan X-Trail: fektessen be okosan, vásároljon céges autót jobb áron! (x)
Közeleg az üzleti év vége, amikor a vállalkozásoknak számot kell adniuk az előző évi teljesítményükről. De mi a helyzet akkor, ha az elszámolás közben előbukkan némi elköltetlen szabad pénzügyi forrás? A Nissan a következőkben erre az esetre ad egy jó tippet!
-
Elege van a szemüvegből? Ezzel a csúcslézerrel éles látása lehet percek alatt, érintésmentesen (x)
Már a 80-as évek óta elérhető Magyarországon a lézeres szemműtét. A technológia folyamatosan fejlődik, az egyik legnépszerűbb eljárás az érintésmentes Sasszzem No-Touch.