A Magyar Bankszövetség több tagja az Alkotmánybírósághoz fordult, hogy állapítsa meg a lakossági kamatstop-ként ismert szabályozás alaptörvény-ellenességét.

Csalók miatt fújt riadót a K&H: a bank ügyfeleit általában telefonon keresik meg az adathalászok, de gyakori, hogy valamilyen vírust, távoli elérést biztosító alkalmazást telepíttetnek az áldozattal. A bank kiemelte, hogy ők sosem kérnek ilyen adatokat. Ugyanígy az MKB Bank az utóbbi időben tapasztalt csalási módszerre hívja fel ügyfelei figyelmét, mellyel a csalók több pénzintézet ügyfeleitől kísérelték meg megszerezni személyes és banki termékekhez köthető adataikat.
Valódinak tűnő telefonszámról próbálják megszerezni a K&H bank egyes ügyfeleinek bankkártya, illetve e-banki azonosító adatait megszerezni. A csalók valamelyik magyarországi bank nevében keresik fel célpontjaikat, általában pénzügyi tranzakcióra vagy online vásárlására hivatkozva, hogy elkérjék az ügyfél adatait - hívta fel a figyelmet weboldalán a pénzintézet.
Mint írták, a hívások jellemzője, hogy amennyiben a beszélgetés során kiderül számukra, hogy a hívott fél melyik bank ügyfele, úgy „kapcsolják” az illetékes bank ügyintézőjét. A K&H Mobilbank telefonos alkalmazása külön értesítést is küld az ügyfeleknek a veszélyre figyelmeztetve.
A bank külön kiemelte, hogy semmi esetben és semmilyen csatornán (e-mail, SMS, telefon, stb.) nem kérik az ügyfeleket arra, hogy adják meg a bankkártyára vonatkozó adataikat, e-bank jelszavukat, vagy telepítsenek távoli elérést biztosító programokat, alkalmazásokat és vírusirtókat.
Fontos, amennyiben bárki számára távoli hozzáférést teszel lehetővé (pl. AnyDesk alkalmazás telepítésével) számítógépedhez vagy mobileszközödhöz, azon keresztül hozzáférhetővé válhatnak az eltárolt (pl. saját magadnak vagy vállalkozásodnak) bizalmas adataid, és látható minden, így az elektronikus banki felületen végzett tevekénységed is
- szögezte le a K&H.
Az MKB ügyfelei sincsenek biztonságban
Az MKB Bank az utóbbi időben tapasztalt csalási módszerre hívja fel ügyfelei figyelmét, mellyel a csalók több pénzintézet ügyfeleitől kísérelték meg megszerezni személyes és banki termékekhez köthető adataikat - írják a honlapon.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A csalók az általuk magyar nyelven indított hívások során a hívást fogadó felé azt a látszatot keltik, hogy a hívás hazai bankok valójában létező, ügyfélszolgálati hívószámok valamelyikéről érkezett, a hívást kezdeményező csalók a bankok munkatársaként mutatkoznak be. A hívás során arra hivatkozva, hogy a hívott személy bankkártyás költései elutasításra kerültek, bankszámla adatokat, internetbanki belépési kódokat kérnek el, valamint esetenként valamilyen hivatalos banki programnak látszó, de valójában kémprogramot tartalmazó alkalmazás letöltését ajánlják fel megoldásként.
Az eddig azonosított hívások alkalmával eddig két hazai pénzintézet nevével, illetve ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve kíséreltek meg a csalók adatokat szerezni, de a csalók várhatóan további pénzintézetek nevével és ügyfélszolgálati hívószámaival visszaélve is kezdeményezhetnek adatszerző hívásokat.
Felhívjuk az MKB Bank Ügyfeleinek figyelmét arra, hogy a bankok soha nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat!
- írja a bank honlapja. Amennyiben az ügyfelek a fent leírt hívást tapasztalták, illetve abban az esetben, ha hasonló hívás során kiadták volna adataikat, azt kérik, haladéktalanul jelezzék az esetet az alábbi elérhetőségeken az MKB Bank ügyfélszolgálati munkatársainak, hogy a szükséges intézkedéseket meg tudjuk tenni:
- Lakossági ügyfélszolgálat telefonszám: 06 (80) 333-660
- Vállalati ügyfélszolgálat telefonszám: 06 (80) 333-770
- Külföldről hívható ügyfélszolgálati telefonszám: 36-1-373-3333

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Több mint 1000 drogériai és háztartási termék ára csökkent a SPAR-ban – intézd el a teljes bevásárlást egy helyen! (x)
Most még egyszerűbbé vált a bevásárlás: az INTERSPAR hipermarketekben több mint 1000 drogériai és háztartási termék ára csökkent.
-
Mobilalkalmazásból, 10 perc alatt, teljesen online igényelhető a Munkáshitel elsőként a Gránit Banknál (x)
A Gránit Banknál egyedülálló módon május 26-tól már mobilalkalmazásból is, teljesen online, 10 perc alatt igényelhető a Munkáshitel a banknál már számlával rendelkező ügyfelek számára. Új számlanyitás esetén akár 90.000 forintot is jóváír az igénylők számláján a pénzintézet.


