Az idei lakásbiztosítási kampány adatai alapján egyértelműen azt mutatják, hogy a magyar ügyfelek tudatosabban és hosszabb távra tervezve biztosítják otthonaikat.
A bankok mellett a biztosítók működésére is jelentős hatással van a fintech cégek megjelenése. Egyesek szerint az új technológiák megjelenése egyenesen pénzt húz ki a biztosítók zsebéből, de olyan is van, aki szerint ez inkább a bevételük növekedését segíti elő. A legtöbben viszont amellett teszik le a voksukat, hogy költségcsökkenéssel jár majd a fintech cégek betörése a biztosítási piacra, azonban az kérdéses, hogy ezen milyen arányban osztoznak az ügyfelek és a szolgáltatók.
- kezdte előadását Boros Péter, Quattrosoft Kft. műszaki igazgatója a Portfolio Biztosítás 2017 konferenciáján.
Ennek több oka is van a szakember szerint, a legfontosabb, hogy sokkal gyorsabban reagálnak a biztosítók, míg a kis fintech cégek szinte azonnali választ tudnak adni az emberek igényeire. Persze a technológia fejlődése más szempontból is jó az ügyfeleknek, mivel az értékesítés költségei szinte teljesen lefaragható, így a fintech cégek akár 15-20 százalékkal olcsóbb termékeket is kínálhatnak.
Mivel egyelőre nem széles körben elterjedtek a fintech megoldások, ezért a biztosítók digitalizálással akár meg is előzhetik azt, hogy a jövőben a mostani nagy biztosítók helyett más cégeket válasszunk. Németországban például már van olyan nagy bank, amely fintech cégeket szolgál ki, mivel saját ügyfeleket sokkal nehezebben szerez.
Mit mondanak erre a biztosítók?
- mondta Nagy Koppány, az MNB igazgatója.
- mondta Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítás és saját értékesítési csatornák divízióvezetője. Az új fintech cégek túlnyomó többsége viszont peer to peer, vagyis két felhasználó közötti tranzakcióra épít. Ezek viszont a biztosítók központi tevékenységét nem érintik. Emiatt viszont lehet, hogy a biztosítók profitjából elvesznek, de több mint valószínű, hogy hosszútávon szükség lesz a biztosítókra.
Csak az árral lehet ügyfeleket csábítani?
Az persze fontos kérdés, hogy vajon csak az ár számít, vagy egyéb kérdések is egy biztosítás megkötésekor. A biztosítók azonban inkább egy szolgáltatást adnak el, nemcsak egy terméket, emiatt pedig a biztosítók tudnak pluszt nyújtani a fintech cégek ajánlatához képest.
- mondta Nagy Koppány. Fontos ugyanis, hogy a biztosítótól milyen szolgáltatást kapunk például kárrendezéskor. Sokat számít ugyanis, hogy egy lakásbiztosításnál milyen hamar kapjuk meg a biztosítási összeget, amiből a lakáskárunkat kifizethetjük.
- mondta Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. A mobilalkalmazások ugyanis könnyíthetik a kárbejelentést, a díjfizetést is. Németországban egyébként van olyan fintech cég, amely 40 százalékos visszatérítést is adhat az ügyfélnek, ha nincs kára. Persze ennek vannak kockázatai: emiatt az ügyfél lehet, hogy be sem jelenti a kárt, ami viszont sokba kerülhet neki.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Melyik biztosításoknál jöhetnek a fintechek?
A konferencia résztvevőit megkérdezték arról is, hogyan nézhet ki a biztosítások és a tintech összefonódása 10 év múlva, illetve, melyik biztosításoknál törhet elő a digitalizáció.
- mondta Boros Péter. Ez elsősorban ez a lakossági termékek körében jöhet el. Elsősorban a casco és kgfb díjakon faraghatnak a fintech megoldások, ezután pedig a vagyon és felelősségbiztosítások lehetnek a következő biztosítások, ahol a fintecheh faraghatnak a díjakból. Ez utóbbi elsősorban a lakásbiztosítások terén lehet jó.
Nagy Koppány szerint a kárbejelentési procedúrán lehet sokat megspórolni, így az ilyen megoldásokat kínáló fintech cégek lehetnek a nyertesei a digitalizációnak.
- tette hozzá Sebestyén László.
Milyen hatása lesz ennek a biztosítási piacra?
A konferencia résztvevőinek nagy része szerint (46 százalék) a biztosítások költségcsökkentése lehet az eredménye a fintech cégek megjelenésének. Persze kérdés, hogy ez a csökkenés mekkora részben oszlik majd meg a szolgáltatók és az ügyfelek között. Sokan tették le a voksukat arra is (17 százalék), hogy a fintech cégek megjelenése egyenesen a szolgáltatók díjbevétel-növekedését hozza majd el hosszútávon.
Milyen szabályozások változhatnak?
A szabályozások változása is kérdéses lehet. A korábbi kiemelt befektetői információk (KIID), amelyek eredetileg 1 oldalasak voltak, mára gyakorlatilag egy füzetté nőttek. Ez viszont az ügyfelek döntését megnehezítik, sőt, akár el is tántoríthatják őket a biztosítás megkötésétől.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


