2011 első félévében az előzetes adatok szerint 419,4 milliárd forint díjbevétellel zártak a hazai biztosító társaságok, ami elmaradást mutat az egy évvel korábbihoz képest - tette közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) az idei első félév összesített adatait. A Portfolio.hu számításai szerint a nem-életbiztosítási piac a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest közel 7,0%-kal, az életbiztosítási pedig 7,2%-kal esett vissza a CIG Pannónia Életbiztosító adatai nélkül. Utóbbi augusztus 25-ei gyorsjelentésében közli adatait. A magyar nem-életbiztosítási piac negyedéves díjbevételei 2003 vége óta nem álltak ilyen alacsonyan.
A MABISZ közleménye szerint "2011 első hat hónapjában a 30 biztosító társaság, egyesület, illetve fióktelep adatait tartalmazó adatsorok tanúsága szerint a nem életbiztosítási díjbevételek 8,7 milliárd forinttal csökkentek. Míg 2010 első félévében a társaságokhoz 215,3 milliárd forint díj folyt be a nem életbiztosítási üzletágakból, addig az elmúlt félévben 206,6 milliárd forint.
"A
casco-díjak csökkenéséről sok szó esik manapság, azonban a piac
fejlődésének ismeretében érdemes egy kissé árnyalnunk a képet" -
jelentette ki Szombat Tamás, a Magyar Biztosítók Szövetsége
Gépjármű-biztosítási Tagozatának elnöke. 2011 első hat hónapjában alig
38 milliárd forint jelentette a hazai casco-piacot, a díjbevétel közel 6
milliárd forinttal volt kevesebb, mint egy évvel korábban.
"A casco-díjbevételek csökkenése mögött több, a piac struktúráját is érintő jelenség áll" - árnyalja a képet az elnök. A piacon egyre inkább terjednek a limitált szolgáltatást nyújtó casco-termékek, a "kötelezőt-cascót együtt" típusú biztosítási csomagok. Teret nyernek a "részcascók", amikor a termék például részlopásra nem terjed ki - egy lámpa, kerék vagy antenna eltulajdonítására -, vagy totálkárra nem a tényleges értéket, hanem csak a szerződésben megállapított, limitált összeget fizetik ki a biztosítók - természetesen alacsonyabb díj ellenében.
A casco-díjbevételek növekedését az újautó-értékesítés fellendülése hozhatja majd meg, erre azonban a jelek szerint még várnunk kell. Sőt, a tapasztalat az, hogy a korábban, finanszírozott gépjárműre megkötött szerződéseket a hitel lejárta után nem, vagy csak szűkített formában kötik újra az autótulajdonosok. Az alacsonyabb szolgáltatási limitekhez alacsonyabb díj társul, ami szintén oka a piac csökkenésének.
"Öröm az ürömben, hogy az alacsonyabb díjak láthatóan több szerződést generálnak: 2011. június végén 818 ezer darab casco-szerződést kezeltek a biztosítók, közel 14 ezer darabbal többet, mint egy évvel korábban. Ez annyit jelent, hogy remélhetően egyre többen ismerik fel, hogy ha több millió forintért sikerül egy autót vennie a családnak, nem szabad sajnálni havi néhány ezer forintot azért, hogy a jármű biztonságban is legyen" - összegzi tapasztalatait Szombat Tamás.
A másik nagy autós üzletágból, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokból (kgfb) befolyt díjak is csökkentek - több mint 8 milliárd forinttal - az egy évvel korábbihoz képest. "Az évről évre tapasztalható díjcsökkenés kedvező az ügyfeleknek, és abban, hogy ez lehetővé vált, szerepe van a kedvezően alakuló kárstatisztikáknak is" - mutat rá a MABISZ Gépjármű Tagozatának elnöke. A javuló kárstatisztika nemcsak a válság, a magas benzinárak következtében visszaeső gépjárműforgalommal, hanem a kármegelőzés érdekében életbe léptetett jogszabályi változásokkal - a bírságtételek jelentős emelése, az objektív felelősség bevezetése - is magyarázható.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az
életbiztosítási piacról származó adatok ma még nem teljesek, mivel a
nyilvános részvénytársasági formában működő CIG Pannónia Életbiztosító
adatait még nem tartalmazzák. A biztosítók visszajelzései alapján a
lakosság körében a megtakarítási hajlandóság erősödik, kérdés
ugyanakkor, hogy ez mennyiben mutatkozik majd meg a befektetések piacán,
és milyen mértékben választják az ügyfelek az elsősorban hosszú távú
megtakarítási lehetőséget kínáló életbiztosítási termékeket.
A tapasztalatok szerint a túlzott és felelőtlen eladósodás kockázatait megtapasztalva a lakosság felismerte a megtakarítás, a nyugdíjas korra történő elő-takarékosság és öngondoskodás szükségességét. Mindenképpen kívánatos lenne, ha legalább azok az összegek, amelyek a nyugdíjas kori megélhetésre szolgáltak - a magán nyugdíjpénztári hozamok - "visszakerülnének" a hosszú távú megtakarítások rendszerébe, például az életbiztosításokba."- zárul a MABISZ közleménye.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.