Az egyszeri díjas termékek sikerének köszönhetően 8%-kal nőtt tavaly a hazai életbiztosítási piac díjbevétele, és elérte a 442,6 milliárd forintot, ugyanakkor a folyamatos díjas piac a visszaváltások miatt folyamatosan zsugorodik - derült ki a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) szerdai sajtótájékoztatóján. A nem-életbiztosítási piac díjbevétele 3%-kal 401,17 milliárd forintra csökkent, melyben nagy szerepe volt az autóbiztosítási díjbevételek 15 milliárd forintos visszaesésének. A friss adatok részletes elemzésével a következő napokban jelentkezünk.
Nem hozott nagy trendfordulókat az utolsó negyedév a magyar biztosítási piacon - értékelte a friss adatokat Paál Zoltán, a MABISZ életbiztosítási tagozatának elnöke. Az év egészében a teljes magyar biztosítási szektorban elért 843,79 milliárd forintos díjbevétel reálértékén csökkenést jelent az előző évhez képest - hívta fel a figyelmet. Az életbiztosítási díjbevételeket az idén kötött egyszeri díjas életbiztosítások emelték meg, de még így is százmilliárdos nagyságrendben maradunk el a válság előtti számoktól.
A rendszeres díjas piacra ugyanakkor jelenleg is a visszaesés jellemző, ez azonban nem az új szerzések csökkenésének, hanem a régi életbiztosítások visszavásárlásának a következménye, az emberek felélik megtakarításaikat, és többek között életbiztosításaikhoz nyúlnak. Ezt mutatja, hogy az életbiztosítási szerződések darabszáma 2010-ben több mint tizedével csökkent - mondta Paál Zoltán. 2011-es várakozásaikról szólva a szakember elmondta: kevés kitörési lehetőséget látnak a nem-életbiztosítási piacon, a nyugdíjügy azonban hozzájárul ahhoz, hogy előtérbe kerüljön a hosszú távú öngondoskodás az életbiztosítási piacon.
A válság egyik legnagyobb elszenvedője a hazai gépjármű-biztosítási piac - mondta Megyeri Gábor, a MABISZ gépjárműbiztosítási tagozatának elnöke. A kfgb-piacon mintegy 7, a casco területen 8 milliárd forintos visszaesés történt tavaly. A csökkenés legfőbb okai között Megyeri a gépjármű-kereskedelmi piac radikális visszaesését és a meglévő casco-szerződések felmondását említette. Nagy a verseny mindkét területen a biztosítók között, ez egyértelműen megjelenik a díjszintekben is: míg 2006 és 2009 között 34250 forintról 32260 forintra mérséklődött, 2010-ben mindössze 29086 forintos átlagértéket mutatott a kötelező éves átlagdíja.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A magyar biztosítási piac kilátásait vitatják meg a Portfolio.hu március 22-én megrendezésre kerülő Biztosítási Konferenciáján a szektor legfontosabb szereplői. Jelentkezzen Ön is a rendezvényre!
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.