Egyre több jégeső sújtja Magyarországot, ezért különösen aktuális az új akció, ami csütörtöktől indul.
Élesedő verseny jellemzi a biztosítási piacot Az idei kampány során új szereplő jelent meg az online biztosításközvetítő piacon. A cégcsoportról, a társaság terveiről, az értékesítési és a biztosítási piacon dúló ár- és szolgáltatási versenyről és a kampánnyal kapcsolatos várakozásairól kérdeztük Borók Jánost, a Porsche Pénzügyi Csoport értékesítési vezetőjét.
Pénzcentrum: Hogyan épül fel és mióta van jelen a magyar piacon a Porsche Pénzügyi Csoport?

Borók János
Borók János: A Porsche Pénzügyi Csoport 15 évvel ezelőtt kezdte meg tevékenységét Magyarországon. A csoport tagjai közé tartozik az 1994-ben alapított Porsche Bank Zrt., melynek fő tevékenysége a gépjármű hitelezés, a betétgyűjtés valamint a számlavezetés. Szintén 15 éve működik a Porsche Lízing és Szolgáltató Kft., amely az operatív lízingfinanszírozással foglalkozik, valamint gépjármű flottakezelési szolgáltatásokat nyújt. Az Eurent Autókölcsönző Kft. is 15 éve kínál rövidtávú gépjárműbérleti lehetőségeket az ügyfeleknek.
1997. január 1-jén az ausztriai Porsche Bank AG és a magyarországi Porsche Bank Zrt. közös vállalataként jött létre a elsődlegesen casco és kötelező biztosításokat közvetítő Porsche Biztosítási Alkusz Kft. Továbbá 2006-tól működik a csoport égisze alatt a casco biztosításokat kínáló Porsche Versicherungs AG Magyarországi Fióktelepe.
Pénzcentrum: Mi jellemzi a cégcsoportot?
Borók János: Célunk a gépjárművet vásárló ügyfelek számára teljes körű szolgáltatás nyújtása, a gépjármű megvásárlása és üzemeltetése során, finanszírozástól a biztosításon, kárügyintézésen, flottaszolgáltatásokon keresztül egészen a rövid- és hosszú távú gépjárműbérlésig.
Pénzcentrum: Hogyan értékeli a magyar gépjárműpiac aktuális helyzetét?
Borók János: A világgazdasági válság érzékenyen érintette a gépjármű értékesítést, és még mindig tart a lejtmenet. Az új autó értékesítési darabszámok drámai visszaesésével párhuzamosan a hitel- és lízingkérelmek száma is csökkent. A céges gépjármű flották lízingfinanszírozása átlag alatt, de a magánszemélyek hitelfinanszírozási mennyisége és értéke annál nagyobb mértékben esett vissza az idei évben. A használt autók piacán a bankok által értékesített, hitelből visszavett autók túlkínálatot generálnak.
2008 első három negyedévéhez képest az idei év hasonló időszakában közel 60 %-kal kevesebb új autót adtak el Magyarországon. Idén szeptember végéig csupán 49 024 személyautót helyeztek idén forgalomba . A reálgazdaság és a finanszírozási piac együttes helyreállása után emelkedhetnek újra az értékesítési darabszámok, de 2010-re még mindig 100 ezer darab alatti új gépkocsi eladását valószínűsítjük.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Pénzcentrum: Meddig fokozódhat a biztosítási piacon évek óta dúló ár- és szolgáltatási verseny?
Borók János: Az értékesítési üzletág válsághelyzete kihat a biztosítási üzletágra is. A korábbi évekhez képest a biztosítási piacon idén még kiélezettebbé vált a verseny, mivel a csökkenő gépjármű eladások mellett újabb közvetítők jelentek meg a piacon. Felmérések szerint egyre kevesebb autós érzi a casco biztosítás szükségességét, ami tovább szűkítette a potenciális piacot.
Az ügyfélszerzésre kihegyezve egyes biztosítók erős marketingkampányt folytattak, ingyenes extra szolgáltatásokat vezettek be, míg mások intenzív díjcsökkentést hajtottak végre. Ez utóbbinak köszönhetően az elmúlt években közel harmadával csökkent a casco biztosítások átlagdíja.
Alkuszcégünk jelenleg több mint 60 ezer szerződést kezel, nettó árbevételünk tavaly meghaladta a 630 millió forintot. A cég már több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik a biztosítás közvetítői piacon, az idén elindított új online kalkulátorunk létrehozását alapos tervezési és tesztelési munkafázisok előzték meg.
Éveknek kell eltelnie, hogy a kampány veszítsen a jelentőségéből

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


