Egyre erőteljesebben terjednek az interneten vásárolható lakásbiztosítások. Ez a folyamat pedig szakemberek szerint oda vezethet, hogy a gépjármű-felelősségbiztosításoknál tapasztalt verseny erre a szegmensre is jellemző lesz.
Az Union Biztosító kommunikációs igazgatója szerint a lakásbiztosítás általánosságban standard terméknek tekinthető, de a biztosítási védelmet és annak mértékét mindenképpen fontos személyre szabni. A Signal Biztosító termékfelelőse szerint a piacon két tendencia figyelhető meg. Az egyik a standardizált dobozos termékek iránya, a másik pedig az egyénre szabott, szofisztikált ajánlatok (melyekbe a lakáskockázatokon kívül akár személybiztosítási elemek is bekerülhetnek).
A K&H Biztosító üzletágvezetője szerint az interneten keresztül köthető lakásbiztosítási termékek esetében a biztosított vagyontárgyakat és a biztosítási összegeket többnyire a szerződő tudja meghatározni, míg a biztosítási események, kockázatok tekintetében a biztosítók által kialakított csomagok, 2-3 lehetőség közül választhat. A Genertel viszont a tarifálási alapadatok megadása után (irányítószám, az ingatlan hasznos alapterülete négyzetméterben, lakók száma, szerződő születési ideje) mind az ingatlan, mind az általános háztartási ingóságok összegére ajánlatot ad. Az ügyfél ezt követően válogathat a kiegészítő biztosítások közül.
Az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatója szerint a jövőt az jelentheti, ha az ügyfél már az alapcsomagon belül is képes lesz az egyes termékeken belüli szolgáltatásokat és biztosítási összegeket megváltoztatni igényei és pénztárcája alapján. Tapasztalatok szerint az összetettebb kockázat és a biztosított vagyon értéke miatt az interneten kötött lakásbiztosítások esetében az ügyfelek kevésbé díjérzékenyek, mint például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) esetében.
A lakásbiztosítási piacot ennek ellenére még mindig alulbiztosítottság jellemzi, sokan csak az ingatlan fedezetértékét nézik, az ingóságokra nem fordítanak figyelmet. A biztosítók ez ellen úgy védekeznek, hogy adott négyzetméter esetén a biztosítási rendszerek nem engednek át extrém kis négyzetméterárat és minimális ingóságösszeget is megszabnak feltételként.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Generali üzletágigazgatója szerint a hiteltől függetlenül az ingatlantulajdonos érdeke, hogy a vagyontárgyaira lehetőség szerint teljes körű biztosítása legyen. Jelen gazdasági helyzetben és az elmúlt hetekben a szélsőséges időjárás miatt bekövetkezett tömeges viharkárok következtében fokozódott az emberekben a biztonság és kiszámíthatóság iránti vágy. Veszélyt hordoz az, hogy az internet révén egyre egyszerűbb, az ügyfél évfordulókor a korábbinál könnyebben válthat biztosítót. Márpedig ebben az esetben a helyzet előbb-utóbb oda vezethet, hogy a biztosítóknak - akárcsak korábban a kgfb-területen - el kell felejteniük a díjak indexálását, azaz a díjak - és a biztosítási összegek - külső feltételekhez történő igazítását.
Az Uniqa Biztosító vagyonbiztosítási területének vezetője szerint nem nagy gond az ügyfelek gyorsabb migrációja, hiszen ez jótékonyan hathat a biztosítók közötti versenyre.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át (x)
Az Aranycipó Kft. vajas fonott kalácsa elnyerte a KMÉ-védjegyet, amely a kiváló minőség és a hagyományos péksütemények iránti elköteleződést tanúsítja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


