Nyugodtan kijelenthetjük, rohamosan növekszik a román biztosítási piac, hiszen a tavalyi évben az értékestés elérte a 7,17 milliárd lejt (506 milliárd forintot), amely 2006-hoz képest 25 százalékos növekedést eredményezett, amely főként a gépjármű-, illetve életbiztosítási ágazatnak köszönhetően.
A román Biztosításfelügyelet adatai szerint az egész biztosítási ágazat bruttó díjbevétele 2007-ben 5,73 milliárd lejt (405 milliárd forintot) tett ki. Ez szintén 25 százalékos növekedést jelent. Az életbiztosítás területén az értékesítés 26 százalékot emelkedett, s így elérte az 1,44 milliárd lejt (102 milliárd forintot).
Mindez még nem jelenti azt, hogy a román piac kifulladt volna, hiszen még jócskán kiaknázatlan a piaci potenciál, ugyanis a biztosítási penetráció - vagyis a bruttó díjbevétel nemzeti össztermékhez viszonyított aránya - csupán 1,77 százalékra emelkedett, szemben a 2006-ban mért 1,67 százalékkal. Ez az arány pedig jóval kevesebb, mint a többi közép-kelet-európai országokban tapasztalt.
A piac fő motorja a gépjármű-biztosítás, amely a teljes díjbevétel 72 százalékát adja, ez egészen pontosan 4,12 milliárd lejt (291 milliárd forintot) jelentett 2007-ben. Ebből 46 százalékot tett ki a casco, s 26 százalékot a felelősségbiztosítás. A tűz- és egyéb természeti katasztrófák biztosítása szintén nagy szeletet, 11,3 százalékot hasított ki a biztosítók értékesítéséből, hasonlóan a hitelbiztosításokhoz (6,9 százalék).
A casco-biztosítások kárkifizetése a teljes biztosítási állományon belül 54 százalékot tett ki, ezzel szemben a felelősségbiztosítási kifizetések 23 százalékot haraptak ki a nem-élet biztosításon belül. A Biztosításfelügyelet elnöke szerint idén is megmarad a szektor 25-26 százalékos növekedése.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


