Olcsó kötelezőt akarsz? - Így kell ezt csinálni!

Pénzcentrum
2007. október 16. 05:55

2007. októberében kezdi meg működését a magyar biztosítási piac legifjabb szereplője, a Genertel Biztosító Zrt. Az első magyar direktbiztosító a Generali-Providencia Biztosító Zrt. 100%-os tulajdonaként, 1,7 milliárd forintos jegyzett tőkével alakult meg. A társaság nem-életbiztosítási termékeket fog értékesíteni, 2007-ben kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással indít, melyet 2008 folyamán lakossági tömegtermékek (casco, lakás-, utas-, balesetbiztosítás) követnek. A Genertel célja a 2007 végén kötelezőjükkel biztosítót váltók jelentős arányának megnyerése. Az új cég terveiről kérdeztük Csikós Dánielt, a Genertel vezérigazgatóját

Pénzcentrum: Egy "hagyományos" értékesítési csatornához képest mennyivel olcsóbb direkt csatornákon keresztül értékesíteni ugyanazon terméket?

Csikós Dániel: A Genertel a hagyományos biztosítói modellhez képest alternatív megoldást kínál. Elsősorban a telefonon és interneten keresztüli értékesítésre, kapcsolattartásra helyezzük a hangsúlyt. A máshol megszokott értékesítési és kapcsolattartási formák, a tanácsadói, értékesítési hálózat mellőzése jelentős költségmegtakarítással jár, e megtakarítások jelentős részét pedig a Genertel olcsóbb, versenyképesebb díjak formájában átengedik ügyfeleiknek. Mindezt valószínűleg széles körben fogja üdvözölni a hazai fogyasztói piac is. A nyugat-európai példákat vizsgálva észrevehetjük, hogy a direkt eszközöket használó cégek folyamatos piacrészesedés-növekedést érnek el a klasszikus biztosítókkal szemben, amely trend követendő számunkra is. Arra, hogy mennyivel kedvezőbb egy direkt biztosító díja, nehéz pontosan válaszolni. Általánosítva kijelenthető, hogy az ilyen típusú biztosítók a magasabb hatékonyságnak köszönhetően átlagban 15-20%-kal alacsonyabb díjat kínálnak, mint a "hagyományos" vetélytársaik.

Pénzcentrum:Mekkora díj és jutalékcsökkenés várható rövid és hosszú távon a direktbiztosítók hazai megjelenésének köszönhetően?

Csikós Dániel: Egy biztos, az első direkt piaci szereplő elindulása hatással lesz a piacra. Ugyanez volt tapasztalható az online alkuszok megjelenésének idején is. Hogy ezek a hatások milyen gyorsan jelentkeznek, az már nehezebben megmondható. A Genertel üzleti modellje a szerzési költségek vonatkozásában nem elsősorban a jutalékra épül, ezért a biztosító megjelenése közvetlenül nem hat ki a jutalékokra.

Pénzcentrum:Mekkora beruházás volt a direktbiztosító létrehozása?

Csikós Dániel:
Az első magyar direktbiztosító a Generali-Providencia Biztosító Zrt. 100%-os tulajdonaként, 1,7 milliárd forintos jegyzett tőkével alakult meg. Az alaprendszerek létrehozása, a biztosítóalapításhoz szükséges személyi és tárgyi feltételek megteremtése néhány 100 millió forintos beruházást igényelt.

Pénzcentrum:
Mekkora állományra és díjbevételre számítanak az elkövetkezendő egy évben? Mikorra térül meg a beruházás?

Csikós Dániel: Célul a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási váltópiac 10%-ának megszerzését tűztük ki. Ez adott esetben 1,5 milliárd forint díjbevételt is eredményezhet. Számításunk szerint 2011-re prognosztizálható az első pozitív eredmény. A biztosító-alapítás hosszabb távú befektetés, ezzel a tulajdonosunk is tisztában van.

Pénzcentrum:Mikor jelennek meg új termékekkel a piacon?

Csikós Dániel: A tevékenységi engedély kézhezvétele után, idén október végétől tervezzük első termékünk, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás bevezetését. Ezt a jövő év folyamán olyan lakossági termékek fogják követni, mint a casco, a lakásbiztosítás vagy az utasbiztosítás. Általánosságban elmondható, hogy azokra a lakossági tömegtermékekre szeretnénk koncentrálni, amelyek alkalmasak a telefonon vagy interneten keresztüli értékesítésre. Ha minden jól megy, jövő év közepén már viszonylag széles termékpalettával fogunk rendelkezni.

Pénzcentrum:Hány saját alkalmazottja van a cégnek? Dolgoznak-e külső beszállítókkal (pl.: call centerek)? Kik a partnereik?

Csikós Dániel:
Cégünket 30 munkatárssal indítjuk el. A piac dinamikájából, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megújítási időszakának 2 hónapra koncentrálódásából adódik, hogy a hívások fogadásához igénybe kell vennünk külső partnerek segítségét. Szerencsére találhatók Magyarországon olyan jól felszerelt, nemzetközi mércével is minőségi szolgáltatást nyújtó call centerek, melyeket szezonálisan be tudunk vonni az értékesítési munkába. Rajtuk kívül természetes partnerünk a Generali-Providencia Biztosító Zrt., mely elsősorban a háttértevékenységek biztosításában nyújt segítséget.

Pénzcentrum:
A forgalmazott termékek menyiben fognak különbözni a Generali termékeitől (márkanév, fedezetek, kapcsolódó szolgáltatások)?

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Csikós Dániel: A Genertel Biztosító Zrt. a magyar biztosítási piac független szereplője, önálló márkanév alatt saját termékeket fejleszt és értékesít. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási termék esetében még viszonylag nehezebb egyedi, "direktre" szabott terméket fejlesztenünk, a casco, lakás- és utasbiztosítások esetében már a kockázatok megválasztásában is észrevehetőek lesznek a Genertel specialitások.

Pénzcentrum:Véleménye szerint menyire lehet hatékonyan életbiztosítási termékeket direkt csatornákon keresztül forgalmazni? Milyen termékfejlesztések szükségesek ehhez? A jövőben be kívánnak-e lépni erre a piacra? Ha, igen, ez mikorra várható?

Csikós Dániel: Az, hogy a direkt piac milyen termékekre terjed ki, nagyban függ a piac általános fejlettségétől. Európa nyugati felében is országonként változik a kép. Olaszországban inkább a gépjármű-biztosítás uralja a direkt piacot, Németországban és Angliában már az életbiztosítási piac nem elhanyagolható része is ezen a csatornán keresztül működik. A Genertel egyelőre nem jelenik meg életbiztosítási termékekkel, ezt meg sem tehetné, mivel non-life engedéllyel rendelkezik. Hosszabb távon viszont nagy fantáziát látunk ebben a területben is. Nem elsősorban a jelenlegi hagyományos termékpalettában, hanem direkt csatornára szabott, könnyen érthető befektetési konstrukciók értékesítésében.

Pénzcentrum:Milyen marketingeszközökkel és milyen stratégiával vezetik be az új céget?

Csikós Dániel: A Genertel azt szeretné bemutatni a piacon, hogy hogyan lehet kombinálni a kedvező árat a minőségi szolgáltatással. Ennek kommunikálásához minden lehetséges marketing eszközt megragadunk. Október végén indul a cég bevezető kampánya, időközben elkezdjük a PR munkát és természetesen az online marketing sem maradhat ki. Egy ilyen komplex feladat megoldásához, amelyben az edukációs célú üzeneteket kell márka és termék üzenetekkel kombinálnunk, csak komplex módon foghatunk hozzá

PC BLOGGER & PODCASTER
Kasza Elliott-tal  |  2025. május 10. 18:16
Február 11-én vásároltam a mostani csomagom első adagját, szerintem három hónapig még sosem tartotta...
Holdblog  |  2025. május 10. 10:18
Tegyük fel, hogy egy amerikai cég importál egy láda juharszirupot Kanadából, amiből boldog amerikai...
Kiszámoló  |  2025. május 10. 07:48
Folytatva a szombati sorozatot, most egy nyolcéves cikket teszek ki. Gyakran látni anyagilag jómódú...
Összkép  |  2025. május 10. 01:33
Feszült a viszony a világot jobbá tevő újítások két főszereplője, a tehetséggel érvényesülő mester é...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 10. szombat
Ármin, Pálma
19. hét
Május 10.
Mentők napja
Május 10.
Baromfi világnap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. május 10. 19:01