Minden negyedik autó szenved közúti balesetet, illetve 1000 motoros balesetből 1002 személyi sérülés történi. Ezek az adatok is jól mutatják, hogy nagy szükség van járműveink megfelelő biztosítására. De milyen konstrukciót válasszunk? Többek között erről kérdeztük Ertl Pált, az UNIQA Biztosító igazgatósági tagját.
Pénzcentrum: Mi a különbség a no casco és a cascomentes lízingkonstrukciók között?
Ertl Pál: A no casco egy nem egzaktul definiált casco biztosítási fogalom, gyakorlatilag olyan termék, amely a hitelintézetnek megfelelő biztosítási feltételeket teremti meg.
A no casco az a fedezet, amikor a biztosítási szerződés törésre nem terjed ki, csak totálkárra és lopáskárra. Ezzel az az alapvető baj, hogy nem teremti meg az ügyfél teljes körű védelmét, hiszen a kockázatok közül kimarad a leggyakrabban előforduló töréskár, ami a casco biztosítással rendelkező minden negyedik autóval előfordul.
A cascómentes konstrukció sem egzakt fogalom, az egyes cégek egymással kötött megállapodásától függ. Azt nevezik cascómentesnek, amikor a finanszírozási szerződésbe be van építve egy casco konstrukció. Az, hogy ez egy no casco típusú konstrukció, vagy teljes körű casco-konstrukció, vagy a kettő közötti, új értékű biztosítás, ezt nem lehet megmondani, mindig a konkrét biztosítói megállapodástól függ. A lényege, hogy a finanszírozási terméket és a biztosítási terméket egy csomagba építik be.
Pénzcentrum: Lehet-e, illetve érdemes-e motorokra is casco biztosítást kötni?
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ertl Pál: Magyarországon egyre nagyobb reneszánszát éli a motorozás mint szabadidős tevékenység. Sajnos, a motoros közlekedés kultúrája még hagy kívánnivalót maga után, ezért nagyon magas a motorosok baleseti statisztikája. A balesetek mindig személyi sérüléssel járnak, a motorosoknak tehát nagy szükségük van arra, hogy biztosítási fedezetben részesüljenek. A motorok értéke is ugrásszerűen megnőtt, ezért fontos, hogy a kötelező mellett lehessen rájuk cascót is kötni. A biztosítók az elmúlt években - éppen a magas baleseti veszélyeztetettség miatt - valójában nem tekintették célcsoportnak a motorkerékpárosokat. Gondoljunk csak arra, hogy ha egy kétmilliós motornak balesetben megsérül a külső burkolata, a cseréje több százezer forint, a biztosítási díjak ennek megfelelően magasak. Ez a fajta óvatos, kockázatkerülő politika azt jelentette, hogy nem volt egyszerű biztosítást kötni motorkerékpárra. Amióta a finanszírozók is a motorosok felé fordultak - különösen azt a célcsoportot tekintve, amelynek tagjai már nem huszonévesek, tapasztaltabbak és megfontoltabbak -, az ő számukra a finanszírozás mellé egyre több casco-konstrukció jelenik meg. Ma már tehát minden további nélkül lehet cascót kötni motorkerékpárra.
További részletek a Net Média Zrt. gondozában megjelent Biztosításmagazin 2007-ben. Egy kiadvány, amelyből szinte mindent megtudhat a hazai biztosításpiacon található konstrukciókról.

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


