Hét év alatt megtízszerezte díjbevételét az UNION Biztosító, és 17,5 milliárd forinttal megszilárdította helyét a magyar biztosítási piac felső harmadában. A társaság adózás előtti eredménye 401 millió forint. A fejlődési dinamika fenntartásának érdekében 5 milliárdos tőkeemelésre került sor - mondta Zsoldos Miklós elnök-vezérigazgató.
Az UNION Biztosító 2006 során 20,9 százalékkal 17,5 milliárd forintra növelte díjbevételét. Az élet- és nem-élet üzletág 50-50 százalékos részesedéssel járult hozzá a díjbevételhez. Ez az arány a nyugat-európai mintának felel meg, és kiegyensúlyozott további fejlődést tesz lehetővé.
Két és félszeres fejlődéssel 8,8 milliárd forintot realizált az életbiztosítási üzletág. A kiugró életbiztosítási teljesítményhez elsősorban a befektetési eszközalapokhoz kapcsolódó életbiztosítások járultak hozzá: egy év alatt csaknem megnégyszereződtek a díjbevételek. A folyamatos díjas befektetési eszközalapokhoz kapcsolódó termékek messze az inflációt meghaladó, 31 százalékos növekedést értek el. A legnagyobb fejlődés az egyszeri díjas befektetési eszközalapokhoz kapcsolódó életbiztosításoknak köszönhető, mellyel egyúttal a kamatadó bevezetése előtt megugrott igényt is sikerült kielégíteni: az előző évhez képest tizenháromszoros növekedéssel 5,2 milliárd forint díjbevételt realizáltak.
A nem-életbiztosítások 8,7 milliárd forint díjbevételt értek el. Ezen belül jelentős növekedést mutattak a lakásbiztosítások, melyek egy év alatt 83,4 százalékkal nőttek, köszönhetően elsősorban az Erste Bankkal kialakított együttműködésnek. A gépjármű-biztosítások nélküli nem-életbiztosítások összesen 22 százalékos növekedéssel 1,3 milliárd forint díjbevételt realizáltak. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások 4,6 milliárd forint díjbevételt értek el, míg a casco biztosítások 1,8 milliárd forintot.
Az UNION Biztosító 2006-ban 401 millió forint adózás előtti eredményt ért el, és ezzel felülmúlta saját előzetes, és a tulajdonos által meghatározott céljait is. Ezzel jelentős mértékben meghaladta a 2005. első profittermelő év nyereségét.
Az UNION Biztosító tulajdonosa, látva az elmúlt hét év fejlődési dinamikáját, 2007. március 29-i felügyelő bizottsági ülésén újabb 5 milliárd forint forrásbevonásról döntött a további növekedés finanszírozása érdekében mind az élet, mind a nem-élet üzletág fejlesztésére.
Az UNION 2007-ben is további dinamikus díjbevétel- és a profitnövekedést tervez a jelenlegi értékesítési csatornák erősítésén, új partneri együttműködések kialakításán, új innovatív és piacképes termékek kifejlesztésén és bevezetésén, valamint az informatikai és adminisztrációs háttér további erősítésén keresztül.
Áprilisban két új termékkel és új eszközalapok bevezetésével kezdi meg stratégiájának megvalósítását.
Az UNION-Kandalló otthonbiztosítás több olyan újdonságot is tartalmaz, mely jelentős versenyelőnyt biztosít a termék számára a piacon: választható a betöréses lopás és rablás biztosítás, mely egyúttal a rongálási károkat is fedezi. Újszerű megoldás a piacon az, hogy öt féle önrész is választható. A termékhez kapcsolódó kedvezményrendszer az önrész-kedvezményekből, illetve partnerkedvezményből áll. A kiegészítő baleset-biztosítás az egész világon minden családtag számára segítséget nyújt a váratlan eseményekre való felkészülésben. Ezen felül több különleges kiegészítő biztosítást is tartalmaz, illetve külön díj nélkül kiterjeszthető az építés, bővítés, felújítás alatt álló épületekre.
Az UNION-Tandem lépcsőzetes kifizetésű vegyes életbiztosítás, mely egy vagy két személyre is megköthető 20 éves tartamra, melynek során többször is hozzá lehet férni a megtakarításokhoz: a 10-15 év között egyszeri alkalommal a biztosítási összeg 45 százaléka, 15 és 20 év között hasonló feltételekkel további 25 százaléka, a 20. év végén pedig 30 százalék áll az ügyfél rendelkezésére. Természetesen, aki ezekkel a lehetőségekkel nem kíván élni, a tartam végén egy összegben is felveheti a megtakarítását nyereséggel növelve. Mivel akár két személyre is megköthető a biztosítás, és nem feltétlenül csak családtagokra, ezért a hagyományos családi megtakarítási és biztosítási célokon túl kiváló lehetőség üzlettársak számára felkészülni váratlan tragikus események esetén a vállalkozás működésének zavartalan folytatására. Ezen felül hitelfedezetként is használható, hiszen a biztosítás kedvezményezettjeként pénzintézet is megjelölhető.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az UNION a 2007-es év első felében három új eszközalapot is bevezet az UNION-Európai Életút Programja keretében: az UNION-Dinamikusan Fejlődő Piacok Részvény, az UNION-Ázsiai Részvény és az UNION-Energia és Nyersanyag Részvény eszközalapot. Az új eszközalapok a megváltozott piaci igényeknek megfelelően a legdinamikusabban fejlődő üzletágakra és piacokra koncentrálnak, miközben földrajzi diverzifikációval és más befektetéstechnikai eszközökkel csökkentik az ügyfelek kockázatát.
Az UNION Biztosító a Vienna Insurance Group tagja.
A konszolidált adatok* alapján a 2006-os évben az UNION Biztosító tulajdonosa, a Vienna Insurance Group az előző évhez képest 17,4 százalékkal növelte díjbevételét, mely így elérte az 5,9 milliárd eurót (1463,2 Mrd Ft). A csoport adózás előtti eredménye pedig 321 millió eurót (79,6 Mrd Ft) tesz ki, ezzel 33,5 százalékkal haladta meg a 2005-ös eredményeket, de felülmúlta a 2006-ra kitűzött 310 milliós célt is. A díjbevételnek immár 37,5 százalékát adják a kelet-közép-európai társaságok 2,21 milliárd eurós (548,1 Mrd Ft)díjbevételükkel, sőt a nem-életbiztosítások területén meghaladják az 50 százalékos hozzájárulást is a csoport díjbevételéhez.
A kedvező eredmények tükrében az osztalékot csaknem 25 százalékkal tervezik megemelni részvényenként 82 centre.
Mindezek fényében a Vienna Insurance Group 2009-es eredménycélját 470 millió euróban határozta meg, ami a 2005-ös profit megduplázását jelenti.
A Vienna Insurance Group új piacokra való - Törökország, Albánia, Macedónia -folyamatban lévő belépését követően már 20 országban lesz jelen a csoport. A megnövekedett nemzetközi szerep miatt a csoport egy konszernszintű ügyvezetés felállítása mellett döntött, amelyben helyet kapott dr. Havasi Judit, az UNION Biztosító igazgatósági tagja is.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Akár 80.000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén (x)
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40.000 forintján felül további 40.000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
-
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át (x)
Az Aranycipó Kft. vajas fonott kalácsa elnyerte a KMÉ-védjegyet, amely a kiváló minőség és a hagyományos péksütemények iránti elköteleződést tanúsítja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


