Véget ért az idei kötelező kampány. Az összes piaci szereplő már évek óta hangoztatja, hogy az 1 hónapos felmondási időszak nem jó senkinek. Változás azonban még belátható időn belül nem várható. Nézzük akkor kinek, hogy alakult az idei év.
Nyertesek vs. Vesztesek - Mindent vittek az alkuszok
A 2007-es kötelező szezon egyik nagy meglepetése volt, hogy a tavalyi nagy nyertes egyesületek közül kettő, a TIR és a MÁV nem köthetett november során, csak meghirdethette tarifáit. Azonban a MÁV Biztosító Egyesület a kötési időszakban már fogadhat be ajánlatokat. Igaz a piaci szakértők egybehangzó véleménye szerint nem rendezi át a kialakult piaci helyzetet.
A felmondási időszak végén pontos számokról nem, inkább csak tendenciáról beszélhetünk. Az már most látszik, hogy míg a tavalyi évben az egyesületek taroltak a piacon, most nem hirdethetünk sem nyerteseket, sem veszteseket. Illetve azért vannak akiknek jól sikerült az elmúlt egy hónap: ők az online alkuszok, de erről majd később.
A kisebb biztosítók közül az Uniqa és az új belépő Signál szerepelt kiemelkedően, az egyesületek közül a Köbe az amely jelentősen bővítette állományát.
A kampány elején több helyen cikk jelent meg arról, hogy a két piacvezető biztosító, az Allianz és a Generali, jelentős veszteségeket szenvedett ügyfélszám tekintetében. Ha azonban a piaci részesedésük arányában vizsgáljuk a dolgokat, nem jelentős a csökkenés. Sőt, ha az egész évi szerzéseket nézzük, akkor valószínűleg mindkét társaság tovább erősíti majd a pozícióját.
Az Allianz esetében a Netrisk.hu statisztikái alapján, az ügyfeleik 23 százaléka felmondta az Allianznál kötött szerződését, de az új szerződések 8 százaléka viszont az Allianznál lett megkötve. A biztosító mintegy 1,8 millió szerződést kezel (ez a teljes piac csaknem 40 százaléka). A saját oldalunkon 350 ezer ügyfél végzett díjkalkulációt a .kampány ideje alatt. A teljes portfolióra vetítve a felmondás 5 százalék alatti, az újraszerződés (felmondás és újrakötés) pedig 1-2 százalék.
Míg a biztosítók és az egyesületek között nem hirdethetünk abszolút nyertest, illetve vesztest, addig a kampányidőszak egészét tekintve kijelenthetjük, hogy az online alkuszcégek taroltak az idén.
Haraszti Zsolt a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a kampányidőszakban mintegy 55 ezer új szerződést kötöttek és a szerződők 17 százaléka a Uniqának adott ajánlatot. Mestyán András a CLB értékesítési igazgatója, a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta, hogy novemberben több mint félmillió kalkuláció történt az oldalukon és 12 ezer új szerződés született. (Átlagos jutalék egy kötelező szerződésnél 3-4 ezer forint)
Nyertek-e az ügyfelek?
A PSZÁF adatai szerint tavaly mintegy 360 ezer kötött új szerződést. Az idei évben szintén az autósok 10 százaléka kötött új kötelezőt, tehát a tavalyi szám megközelítőleg stagnál. Tehát csak a piacon belüli átrendeződés volt tapasztalható, illetve az előzetes adatok alapján (ezek még természetesen változhatnak), nőtt az újraszerződők (azon szerződők akik a már meglévő szerződésüket felmondják és ugyanannál a biztosítónál újrakötik) aránya.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az idei évben a tarifák tovább csökkentek. Ez azonban felvet egy kérdést: meddig csökkenthetők még a díjak. Jellemzően minden piaci szereplő azt vallja, hogy a kötelező üzletág masszívan veszteséges és egyre több szolgáltatást kell a termékek mögé rakni, hogy életben maradjanak a piacon. Azonban a költségek növekedése és a díjbevételek stagnálása esetleg csökkenése kérdésessé teszi, hogy valóban veszteséges-e az ágazat, illetve meddig tudják a cégek "lenyelni" ezt a veszteséget.
A tarifák csökkenése mellett, az online alkuszok adatai alapján, kijelenthetjük, hogy a piacon jelen lévő árkülönbségek nem csökkentek.
Panaszok és kartellgyanú
Binder István, a Felügyelet szóvivője, elmondta, hogy a mostanáig beérkezett kötelező átszerződési kampánnyal kapcsolatos panaszok száma 10 alatti. A panaszok 2 témában érkeztek, az egyik típus a következő éves díjakat "firtatja", a másik csoportnak azzal van gondja, hogy miért jár rosszabbul a régi ügyfél, ha nem bontja a szerződést és köt újat ugyanannál a biztosítónál.
A statisztikai adatok szempontjából a nagy "szezont" a december-januári időszak jelenti, így a panaszokra vonatkozó adatok késleltetve jelennek majd meg.
A kampány közben felröppent a pletyka, hogy néhány biztosító egymással összehangolta tarifáit. A GVH-tól Mihálovits András elmondta, hogy a jelenlegi kötelező biztosítási kampánnyal kapcsolatosan eddig nem kaptak kartell gyanújára vonatkozó bejelentést.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


