Az előrejelzések alapján november 22-én, pénteken érkezik a 2024-2025-ös téli szezon első havazása.
Európa legnagyobb autópiacán tavaly eladott új személyautók több mint háromnegyede, konkrétan 77,3 százaléka szürke/ezüst, fekete vagy fehér volt - derült ki a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) legfrissebb adataiból. 2015 óta minden évben a szürke/ezüst található az első helyen, mely fényezés tavaly 30,8 százalékos részesedést szerzett Németországban - írja a hvg.hu. 2021-ben még az új autók 75,9 százaléka rendelkezett szürkeárnyalatos fényezésekkel.
Az új személyautók 26,3 százaléka volt fekete 2022-ben, a fehér járművek részaránya pedig mintegy 20,2 százalék volt - írja a lap. Eközben 2006-ban még csak a vásárlóknak 1,6 százaléka választotta a fehér színt. A színes fényezések közül a kék végzett tavaly az első helyen (9,9%), amit a piros követett (5,8%), majd a zöld (2,2%). Utóbbi szín népszerűsége növekedett a leginkább 2022-ben - 25,7 százalékkal.
Az újonnan eladott kocsik "elszíntelenedése" meglátszik azon is, mennyi a színes kocsi az utakon Magyarországon. A Pénzcentrum nemrég készült kutatásából is az derült ki, hogy a magyar autótulajdonosok is jobban kedvelik a szürkeárnyalatos, mint a színes palettát. A legtöbben hazánkban is ezüst, fehér, szürke vagy fekete autókat vezetnek, mindössze az járművek negyedét teszik ki együttesen a piros, kék és zöld kocsik. Bár, mint kiderült, a magyarok kedvenc színe a kék, és többen szeretik a zöld, piros, fekete és türkiz színeket is, autószínek tekintetében konzervatívabban választunk.
Minden tizedik válaszadónknak ezüstszínű autója volt, 9,4 százalékuknak fehér és 8,9 százalékuknak szürke. Fekete és kék kocsit 7,6 százalékuk vezet, és 6,2 százalék pedig pirosat. Így a magyar utakon robogó kocsik több mint fele "színtelen", fehér, szürke vagy fekete árnyalatú. A férfiak többsége fehér (11,5%), szürke (11,4%), és ezüstszínű (11,2%) autót vezet. A nők esetében ugyanezek a dobogós színek, csak más sorrendben: a legtöbb válaszadónknak ezüst (9,6%) autója van, ezt követik a fehérek (8,1%) és szürke 7,2%) kocsik. A nők körében a kék egy hajszállal gyakoribb, mint a fekete, míg a férfiaknál fordítva:
A jármű színe meghatározó lehet abban, mekkora a valószínűsége a balesetnek - közölte korábban a carVertical. Egy kutatás szerint a vizsgált piros autók 60%-a szenvedett balesetet, így ez lehet a "legveszélyesebb szín", melyet a barna (59%) és a fekete (57%) követnek. Az ilyen járművek valamivel gyakrabban kerülnek balesetbe, mint mások: pl. a sárga (55%), a kék (54%), a fehér (50%) és a szürke (50%) autók. Azonban nem feltétlenül magával az autószínnel függ ez össze, inkább autót választók személyiségével. A közlés szerint a konzervatív vásárlók nagyobb valószínűséggel választják a megszokott színű járműveket, míg az extrovertáltabb vezetők az élénk színeket részesítik előnyben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nem meglepő, hogy a piros autók nagyobb valószínűséggel szenvednek balesetet. A sportautókat általában pirosra festik, és a sebesség szerelmesei szívesebben választanak piros autót, mint a konzervatív vezetők. Ennyi elég is ahhoz, hogy feltételezzük, miért a piros autók vannak az első helyen ezen a bizonyos listán
- magyarázta M. Buzelis. Azt is közölték, hogy bár az autógyártók az elmúlt évtizedekben rengeteg élénk színt vezettek be. Úgy tűnik azonban, hogy a szürke, a fehér vagy a fekete egyhamar nem veszíti el népszerűségét.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.