Magyarországon októberben az előzetes adatok szerint 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Bődületes a drágulás a használtautó-piacon: a meghirdetett autók átlagára a közel 4,9 millióról 5,3 millió forintot meghaladó értékre nőtt, ami a nagyjából 1 hónappal ezelőtti adatokhoz képest 9 százalékos növekedést jelent. A HelloVidék utánajárt, mi a helyzet a magyar vidéken: kiderült, hogy az ősöreg nyugati autókra kelet-magyarországon elég nagy a kereslet.
A tavalyi évet minden korábbinál nagyobb forgalommal zárta a belföldi használtautó-piac. 2021-ben hozzávetőlegesen 819 ezer használt autó cserélt gazdát. Ez azt jelenti, hogy közel egy évtized alatt duplájára emelkedett a használt személyautók hazai adásvételeinek száma, ami az előző évhez képest 3,4 százalékos növekedést jelent - írja a HelloVidék.
Ahogy Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője a HelloVidéknek elmondta, Magyarországon a használtautó-piac folyamatos bővülését ideiglenesen visszavetették ugyan a 2020-as koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások, de ezt követően ismét fellendülés volt tapasztalható. Ez a trend egyfelől az autóipart sújtó chiphiánynak tudható be, mely a kereslet jó részét a használtautó-piac felé irányította, de élénkítő erővel hatott a hazai személygépkocsipark általánosan tapasztalható, dinamikus növekedése is.
Míg a nyugati, fejlettebb régióban kisebb a szórás, addig a közép-magyarországi és a keleti megyékben településenként is nagy eltérések lehetnek. Erre egy tökéletes példa, amit Matas Buzelis osztott meg a HelloVidékkel, a romániai határnál fekvő Hajdú-Bihar megye. Míg a kisebb településeken nagy gazdasági változás nem tapasztalható, addig Debrecen és vonzáskörzete folyamatosan fejlődik, ezáltal a vásárlóerő, így a használtautó kereslet is növekedésnek indulhat,
mivel nagyobb beruházások valósulnak meg a térségben – ilyen például a debreceni BMW gyár építése. Az ilyen beruházások sok munkaerőt igényelnek, ezáltal növekszik a verseny a munkaerő után, ami magasabb fizetéseket eredményez. A KSH adatai alapján az ilyen beruházások megszaporodtak az elmúlt években Borsod-Abaúj-Zemplén megyében is, viszont ezekre régiókra valószínűleg továbbra is az olcsóbb árkategóriájú és idősebb (25-10 éves) autók népszerűsége lesz jellemző, mivel a használtautók átlagára is hasonló ütemben növekszik, csak nagyobb lesz az adott típus legolcsóbb és legdrágább változata közötti árkülönbség.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Továbbra is jellemző, hogy külföldről rengeteg kétes állapotban lévő járművet hoznak be a kereskedők, elsősorban inkább dízeleket, mivel Nyugat-Európában egyre több városból tiltják ki az öreg dízelautókat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.