Magyarországon októberben az előzetes adatok szerint 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Ahány ország, annyiféle szempont létezik, mitől is jó egy autó. Amíg az egyik helyen a kicsi, praktikus kocsik örvendenek nagy népszerűségnek, máshol inkább a lóerő számít, illetve hogy meg tud-e küzdeni a jármű a hegy-völgyes tereppel is. A világ legnagyobb autógyártói pedig versengenek a fogyasztók kegyeiért, meglovagolni a divathullámokat, és erősíteni a márkahűséget.
Egy biztos: ha a világ országaiban legkedveltebb autók listáját végignézzük, aszerint a Toyota a legnépszerűbb márka. A Budget Direct Car Insurance eladási statisztikája alapján 2019-ben - amikor a pandémia még nem kavart be - a japán autógyár a vizsgált 104 országból 41-ben áll a toplisták élén valamelyik modelljével.
A legnépszerűbb modell a Toyoták közül is a Hilux pickup lett: 16 országban áll a toplisták élén, köztük Argentínában, Peruban, a Dél-Afrikai Köztársaságban, Thaiföldön, és Ausztráliában. A népszerűségi versenyben döntő szempont lehet az is, hogy helyi gyártók modelljéről van-e szó - főként Európában. Magyarországon a Suzuki Vitara vezette az eladási listákat, a helye tulajdonképpen be van betonozva a hazai piacon.
Legtöbb eladott autómodell az országban:
A 2021-es magyar toplistán a Suzuki Vitarát az SX4 S-Cross, a Dacia Duster, a Fiat 500, és a Skoda Octavia követi. A legnépszerűbb gyártók rangsorában pedig a Suzukit a Toyota követi - harmadik a Ford, negyedik a Kia, és ötödik a Skoda. A Suzuki népszerűsége világviszonylatban magyar sajátosság, viszont a nálunk ötödik helyen álló Skoda Octavia számos országban az első: többek között Svájcban, Ausztriában, Csehországban, Lengyenországban, Finnországban, illetve Horvátországban és Szerbiában is.
Németországban a Volkswagen Golf, Franciaországban a Peugeot 2001 vezet, míg Olaszországban a Fiat Panda, Litvániában a Fiat 500 az első.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mire buknak a vásárlók?
A vásárlókat más és más szempontok hajtják az egyes országokban a vásárláskor. Vannak országok, ahol a kisebb, praktikus kocsik a népszerűek, pl. Olaszországban, ahol nem csak könnyű ezekkel leparkolni a szűk utcában, de hagyománya is van a pici kocsiknak. Máshol ezeket a modelleket maximum bevásárlókocsinak veszik, és a SUV-ok, terepjárók, pickupok a legnépszerűbbek - legyen minél nagyobb, strapabíróbb.
Azt a járvány kezdetén 2020-ban még nem lehetett sejteni, milyen hatása lesz a járványnak az autópiacra. Az biztos, hogy kezdetben a tömegközlekedéssel szemben táplált ellenérzések megkönnyíthették a döntést egy saját autó mellett - a kifejezetten városi modelleket húzva előrébb a listán. A fenntarthatósági szempontok, a kedvezmények, és a töltőhálózat fejlődése pedig egyre több vásárlónak hozza meg a kedvét az elektromos vagy hibrid modellekhez.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.